استاندارد صنعت جوش از اول مهرماه اجباری است

استاندارد صنعت جوش از اول مهرماه اجباری است

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان ملی استاندرد ایران گفت: استاندارد جوش در صنایع مختلف ساختمانی و غیر ساختمانی از اول مهرماه برای همه واحد ها ، شرکت ها و تعاونی های صنعتی ، سازمان ها و سازندگان مسکن ، اجباری است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون ایران،ˈنظام‌الدین برزگریˈ پس از بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، افزود: بر اساس این قانون، همه سازمان ها و نهاد هائی که با جوش در ارتباط هستند ، باید استاندارد ۳۴ و ۳۸ را کسب کنند.

وی صنعت جوش را یکی از صنایع مهم جهان دانست وافزود:با ساماندهی این صنعت در کشور شاهد رشد صنعت جوش خواهیم بود. این صنعت تا سه سال گذشته صاحب و ناظری نداشت و لذا تلاش می کنیم با اجرای استاندارد این بخش، از خسارات ناشی از رعیات نکردن آن، جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود : باید در ساخت و سازها ، هم مصالح استاندرد استفاده شود و هم ناظران ، نظارت دقیق داشته باشند تا از کالاها و مصالح غیر استاندارد استفاده نشود.

برزگری به زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت : بررسی اولیه این زلزله نشان می دهد ساختمان ها و بناهائی که حتی حداقل استاندارد را رعایت کردند ، خسارت ندیدند و سالم ماندند.

وی اضافه کرد: در دو دهه اخیر به علت رعایت نکردن استانداردهای ساخت وساز ، ما تجربیات تلخی داشته ایم و زلزله ها خسارات جدی به مساکن وارد کردند.

رئیس سازمان ملی استاندراد ایران گفت: از سال ۱۳۸۵ مصوبه دولت در زمینه استاندارد مصالح ساختمانی اجرائی شد و این سازمان در حال حاضر بر واحدهای مختلف این بخش بویژه بیش از ۷۰۰ واحد بتن سازی و یک هزار و ۴۰۰ مرکز تولید شن و ماسه نظارت دقیق دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به توسعه استاندارد در جهان تصریح کرد: در سازمان استاندارد بین المللی، بحث مسئولیت اجتماعی مطرح است که در کنار گواهی کالا استاندارد، باید گواهی مسئولیت اجتماعی آن کالا نیز صادر شود.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه است ، از ۲۵ شهریورماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپاشده و امروز به کار خود پایان می دهد.

در این نمایشگاه، یکهزار و ۱۰۰شرکت داخلی و بیش از ۲۰۰ شرکت خارجی ،آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه های مختلف صنعت ساختمان را ارائه کرده اند .

بیش از ۲۰۰ هیات خارجی از ۱۵ کشور جهان از جمله کشورهای ، روسیه ، بلاروس ، ترکیه ، عراق ، افغانستان ، ارمنستان ، کویت ، امارات ، قطر ، قزاقستان ، تاجیکستان و پاکستان در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

    نظرات