قول شفاهی شهرداری برای جلوگیری از ساخت‌وساز در اراضی شهران

قول شفاهی شهرداری برای جلوگیری از ساخت‌وساز در اراضی شهران

http://www.bananews.ir/در حالی که رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از توافق برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی فضای سبز شهران خبر می‌دهد، اهالی بلوار نیمایوشیج اعلام کردند که جلسه روز گذشته آنها با شهردار منطقه ۵ با مشاجره پیش آمده، بی‌نتیجه ماند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کمیسیون ماده ۵ سال گذشته در قالب مصوبه‌ای، مجوز تغییر کاربری ۲۱ هزار مترمربع از اراضی مشجر بلوار نیمایوشیج واقع در منطقه شهران را برای ساخت و ساز مسکونی صادر کرد. این مجوز در حالی صادر شد که اراضی یاد شده حاوی ۲۷۰۰ اصله درخت بوده و پیش از این قرار بود در این اراضی پارک عمومی احداث شود.

علاوه بر این کمیسیون ماده ۵ در حالی مجوز ساخت و ساز در این اراضی را صادر کرد که کاربری آن در طرح تفصیلی قدیم و جدید شهر تهران، فضای سبز است.

شکیب: مصوبه تغییر کاربری فضای سبز در کمیسیون ماده ۵ غیرقانونی است.

حمزه شکیب - رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران - در گفت‌وگو با ایسنا، مصوبه کمیسیون ماده ۵ را مغایر با قوانین بالادستی توصیف کرد و توضیح داد: برابر قانون تمامی فضای سبز شهر تهران باید تا پایان سال ۹۶ حفظ شود و هر گونه تغییر کاربری در آن ممنوع است.

وی ادامه داد: به این ترتیب مصوبه کمیسیون ماده ۵ مبنی بر تغییر کاربری اراضی مشجر بلوار نیمایوشیج در شهران ناقض قانون بالادستی خود محسوب می‌شود که نباید با استناد به آن، فضای سبز شهر دچار تغییر کاربری شود.

شکیب با اشاره به ارسال نامه‌ای از سوی کمیسیون عمران شورای شهر به شهردار منطقه ۵، اظهار کرد: در این نامه نظر کمیسیون درباره تغییر کاربری یاد شده را مطرح کردیم و خواستار جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز در فضای سبز بلوار نیمایوشیج شدیم.

پاسخ شفاهی شهرداری به شورا: از ساخت و ساز در اراضی مشجر بلوار نیمایوشیج جلوگیری می‌شود

رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران همچنین به رایزنی مستقیم با شهردار تهران از سوی رییس شورای شهر در این باره اشاره کرد و گفت: بر این اساس مسوولان شهرداری به صورت شفاهی اعلام کردند که از انجام ساخت و ساز در اراضی بلوار نیمایوشیج جلوگیری می‌کنند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که با توجه به ارسال دو نامه رسمی از سوی شورای شهر به شهرداری در این باره، مسوولان شهرداری نیز به صورت مکتوب و رسمی موضع خود را اعلام کنند.

شکیب در حالی از موافقت شهرداری با جلوگیری از ساخت و ساز در فضای سبز بلوار نیمایوشیج خبر می‌دهد که اهالی معترض به تغییر کاربری این زمین، هنوز پاسخ روشنی از سوی شهرداری منطقه ۵ دریافت نکرده‌اند.

همه چیز درباره مشاجره شهردار منطقه پنج با اهالی معترض

عبداللهی، یکی از اهالی این منطقه با اشاره به حضور در جلسه دیدار مردمی حبیب کاشانی با شهروندان منطقه ۵ که صبح روز چهارشنبه برگزار شد، اظهار کرد: تعدادی از ساکنان منطقه به نمایندگی از شهروندان معترض به تغییر کاربری این اراضی در این جلسه حاضر شدند اما به محض اینکه درخواست اهالی در خصوص حفاظت از فضای سبز این منطقه را مطرح کردم، شهردار منطقه ۵ که در کنار حبیب کاشانی حضور داشت، برآشفت و به دلیل مشاجره لفظی، این جلسه بی‌نتیجه ماند.

وی خاطر نشان کرد: شهردار منطقه در این جلسه هیچ اشاره‌ای به منتفی شدن ساخت و ساز در فضای سبز بلوار نیمایوشیج نکرد و به دلیل مشاجره لفظی، فضای جلسه به سمت دیگری سوق پیدا کرد و در نهایت بی‌نتیجه ماند.

اهالی بلوار نیمایوشیج اعتقاد دارند که مستندات ارائه شده به کمیسیون ماده ۵ برای کسب مجوز تغییر کاربری اراضی یاد شده کامل نبوده و به کمیسیون اعلام شده که این زمین بایر است.

اعضای تعاونی مسکن خلبانان هم به از بین رفتن فضای سبز راضی نیستند

یکی دیگر از اهالی معترض به تغییر کاربری اراضی فضای سبز که ساکن بلوار نیمایوشیج است، با بیان اینکه هنوز فنس‌ها و دیواره‌ای که اطراف این زمین کشیده شده بود، جمع‌آوری نشده است، افزود: سه ضلع این فضا کاملا محصور است و تنها بخشی از یکی از اضلاع این زمین گشوده شده است.

اهالی اعتقاد دارند که اگر این مسئله حل و ساخت و ساز کاملا منتفی شده است، شهردار منطقه نباید جلسه مشترک نماینده اهالی با حبیب کاشانی را بر هم می‌زد.

درخواست اهالی، لغو مصوبه کمیسیون ماده پنج است

شورای شهر در این باره پاسخ مکتوب و رسمی می‌خواهد

نه تنها اهالی منطقه شهران بلکه تمامی شهروندانی که نگران محیط‌زیست شهر خود هستند، تا هنگامی که مصوبه کمیسیون ماده ۵ درباره تغییر کاربری اراضی شهران رسما لغو نشود، نگران سرنوشت درختان این زمین هستند.

نمایندگان مردم پایتخت در شورای شهر تهران هم انتظار دارند که مسوولان شهرداری تهران رسما به درخواست آنها درباره جلوگیری از ساخت و ساز در این زمین پاسخ دهند تا نگرانی و دغدغه آنها برطرف شود.

    نظرات