غرس ۳۵۰۰ نهال در  طرح کاشت ۵۰ هکتاری عون‌بن‌علی/ آغاز اجرای خط انتقال آب از چهارراه شهید بهشتی تا تفرجگاه عینالی

غرس ۳۵۰۰ نهال در طرح کاشت ۵۰ هکتاری عون‌بن‌علی/ آغاز اجرای خط انتقال آب از چهارراه شهید بهشتی تا تفرجگاه عینالی

به گزارش شهریار ، بابک دانش‌پناه صبح امروز در جریان تور رسانه‌ای سازمان عون‌بن علی اظهار کرد :در طرح توسعه ۶۰۰ هکتاری فضای سبز تبریز، سهم عون بن‌علی ۵۰ هکتار است که چهار هکتار آن به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ اصله نهال غرس شده است.

وی افزود: کاشت ۵۰ هکتاری فضای سبز در عون بن علی در  مسیر  داغ گولی  به سمت دره یاران به طول هفت کیلومتر انجام می‌گیرد.

دانش‌پناه با اشاره به پروژه دسترسی عون‌بن علی به آجی چای اعلام کرد:مطالعات میدانی و نقشه برداری این پروژه ازسال ۱۴۰۱ آغاز و عملیات احداث آن سال گذشته آغاز شد که در ادامه کر بحث روشنایی و گارد ریل مسیر نیز امسال تکمیل می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال مسیر عینالی به آجی چای تکمیل می شود و سال آینده خدمات رفاهی همچون سرویس بهداشتی، بوفه، آلاچیق و... را فراهم می کنیم.

مدیرعامل سازمان عون بن علی با اشاره ساخت سه شهربازی در مجموعه عینالی گفت: سه شهربازی در طول سال های گذشته دراین مجموعه ساخته شده است که امسال چهارمین شهر بازی نیز احداث می‌شود.

وی ادامه داد:سوله ای به مساحت ۳۰۰ مترمربع با ۵ میلیارد تومان اعتبار با کاربری خدماتی در  کنار پارک پیوند در دست احداث است که طرح توسعه آن نیز پیش‌بینی شده است.

دانش‌پناه با اشاره به ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های خدمات‌رسان در تامین زیرساخت های اولیه مجموعه عون بن علی اظهار کرد: بحث روشنایی تفرجگاه عون بن علی یکی از دغدغه های مدیریت شهری است ولی دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز بر این عقیده هستند که خدمات خود را تا ورودی این تفرجگاه ارائه کنند.

وی خواستار تغییر دیدگاه دستگاه های خدمات رسان به مجموعه عینالی، به عنوان مرکز خدمات رفاهی و گردشگری تبریز شد.

مدیرعامل سازمان عون بن علی و پارک  طبیعت شهرداری تبریز،   با اشاره به بزرگترین پروژه این سازمان در سال جاری گفت:  یکی از پروژه های بزرگ این سازمان در سال جاری، خط انتقال آب از چهارراه شهید بهشتی تا تفرجگاه عون بن علی با ۳۸ میلیارد تومان اعتبار است که مطالعات آن سال گذشته انجام یافته است.

وی یادآور شد: یک خط انتقال دوم آب در کنار خط قدیمی تعبیه شده می شود که پیمانکار پروژه تجهیز کارگاه کرده و به زودی آغاز می شود.

به گفته دانش‌پناه مطالعات انتقال آب شرب به نقاط بالادست تفرجگاه نیز انجام شده و تلاش می شود در مرحله اول حجم محدودی از آب به بخش های خدماتی و بقیه متبرکه برسد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات