فرسوده بودن بیش از ۳۵ درصد شبکه‌های توزیع آب خراسان رضوی

فرسوده بودن بیش از ۳۵ درصد شبکه‌های توزیع آب خراسان رضوی

http://www.bananews.ir/معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در سطح استان بیش از ۶۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و انتقال آب وجود دارد که از این مقدار ۴۶۰۰ کیلومتر آن شبکه توزیع است و بیش از ۳۵ درصد آن فرسوده و نیاز به اصلاح دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس جلیل سینی چی امروز اول مهر در جلسه معارفه مدیر جدید امور آبفای شهری بردسکن، گفت: طبق برنامه پنجم توسعه برای حفظ شرایط موجود سالانه ۴ درصد از شبکه‌های فرسوده اصلاح شود ولی به خاطر کمبود اعتبارات همین ۴ درصد را نمی‌توانیم در طول سال اصلاح کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اصلاح شبکه‌های توزیع آب نیاز به اعتبارات خاص است، تصریح کرد: در همین راستا طرحی را به مجمع نمایندگان خراسان رضوی ارائه شده است که در بودجه کشوری، استانی و یا ملی برای اصلاح شبکه های آبرسانی شهرها ردیف و اعتبار خاصی در نظر گرفته تا بحث پرت آب را مدیریت شود.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در سطح استان به جز شهر مشهد بیش از ۵۳۰ هزار مشترک آب و بیش از ۱۰۰ هزار مشترک فاضلاب در ۴ شهر نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گلبهار دارد.

وی افزود: در حال حاضر آب شرب ۷۲ شهر استان به جز شهر مشهد از بیش از ۴۰۰ حلقه چاه تامین می شود و سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب آب در استان مصرف می‌شود.

معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: در حال حاضر هیچ شهر استان با کمبود آب شرب مواجه نیست و نیز در چند شهر استان طرح هایی در دست اقدام است که در مواقع کم آبی و افت مشکلی را از لحاظ تامین آب شرب نداشته باشند.

مجتبی شاکری، معاون فرماندار بردسکن نیز در این جلسه به تاخیر در اجرای پروژه انتقال آب شهر بردسکن اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه دولت در اجرای پروژه ها اعتبارات خوبی را تخصیص می‌دهد و این پروژه ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد اما متاسفانه تاخیر برخی پروژه ها باعث می‌شود، شیرینی خدمت به کام مردم تلخ شود که می طلبد دراین رابطه تدابیر لازم اتخاذ و پیمانکار نسبت به تسریع این پروژه همت گمارد.

معاون فرماندار بردسکن با اشاره به وجود ۲۰۰ کیلومتر خط انتقال آب در شهر بردسکن گفت: ۴۴ کیلومتر آن فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که از این مقدار ۲۷ کیلومتر در شهر بردسکن، ۹ کیلومتر در شهر شهرآباد و ۸ کیلومتر در شهر انابد است و می‌طلبد برای جلوگیری از هدر رفت آب اعتبارات ویژه ای برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی به این شهر اختصاص پیدا کند.

وی همچنین بر احداث یک مخزن ذخیره آب شرب در مواقع بحرانی در این شهر تاکید کرد.

وی با توجه به پراکندگی ساخت و سازها در شهر بردسکن گفت: برای اجرای شبکه توزیع آب نیاز است ۱۲ کیلومتر شبکه در این شهر احداث شود که امیداست شرکت آب و فاضلاب استان دراین زمینه عنایت ویژه‌ای را داشته باشد.

شاکری تعامل و همدلی یک مجموعه را رمز موفقیت مجموعه آن دانست و از مدیر جدید امور آبفای شهری بردسکن خواست در صورت بحران بی آبی با تعامل و همدلی شرایط را کنترل و مدیریت کند.

مهندس مهدی جم، مدیر جدید امور آبفای شهری بردسکن نیز در این جلسه اظهارامیدواری کرد با تعامل و همدلی همه مسوولان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی بتواند گامهای موثری را در تامین آب شرب مردم بردارد تا رضایت‌مندی آنها را به دنبال داشته باشد.

درپایان مهندس مهدی جم به عنوان مدیر جدید امور آبفای شهری بردسکن معرفی و از زحمات و خدمات مهندس محمد حسین اسکندری مدیر قبلی تجلیل به عمل آمد.

    نظرات