هشدار افزایش قیمت مسکن

هشدار افزایش قیمت مسکن

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران‌املاک تهران با اشاره به نامه‌نگاری‌هایی که با شهرداری‌تهران برای تعویق اجرای طرح تفصیلی انجام داده، گفت: گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه طرح تفصیلی باعث کاهش ساخت‌وساز در برخی مناطق شده که نتیجه آن افزایش قیمت مسکن خواهد بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی‌ خسروی، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه ساخت‌وساز در تهران باید نظام‌مند شود، گفت:‌ اجرای طرح تفصیلی تهران محدودیت‌هایی برای ساخت و ساز در برخی مناطق تهران ایجاد کرده که نتیجه آن افزایش قیمت مسکن خواهد بود.

مصطفی قلی‌ خسروی در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این سوال که برخی مشاوران املاک و برخی سازندگان مسکن اجرای طرح تفصیلی را برای برخی مناطق تهران چندان مناسب ندانسته و دلیل آن را کاهش طبقات می‌دانند، افزود: مسلما زمانی که محدودیت‌هایی برای ساخت‌و‌ساز ایجاد شود قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح تفصیلی، اتحادیه مشاوران املاک درخواستی مبنی بر به تعویق انداختن طرح تفصیلی تهران به شهرداری ارائه کرده بود.

قلی خسروی تاکید کرد:‌ اما همه ما به خوبی می‌دانیم که شهر باید دارای برنامه باشد و ساخت‌وساز نیز نظام‌مند شود.

رییس اتحادیه املاک افزود: اینکه گفته شود طرح تفصیلی نباید اجرا شود چندان مناسب و مفید نیست، چرا که ساخت و ساز نیز بی‌رویه می‌شود و مهاجرت‌ها افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد:‌ به هر حال باید برای اجرای موفقیت‌آمیز آن جلسات کارشناسی گذاشته شود اما به هر حال گزارش‌هایی نیز دریافت کرده‌ایم که طرح تفصیلی ساخت‌و ساز برخی مناطق تهران را کاهش داده است.

 

 

    نظرات