شورای‌شهر خواستار پرداخت بدهی دولت به شهرداری شد

شورای‌شهر خواستار پرداخت بدهی دولت به شهرداری شد

http://www.bananews.ir/اعضای شورای شهر تهران روز گذشته در چهارصد و نودودومین جلسه شورا دو فوریت طرحی را به تصویب رساندند که در آن به دولت پیشنهاد شده است که جهت حسن اجرای قوانین مرتبط با تامین اعتبارات مالی سهم مدیریت شهری جهت ارائه خدمات مربوط به شهروندان تاکیدات لازم را داشته باشد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دبیر عضو هیات رییسه شورای شهر در خصوص طرح فوق اظهار کرد: موضوع این طرح مطالبات مدیریت شهری از سهم بودجه دولت است که باید طبق مصوبات مجلس شورای اسلامی، دولت درخصوص تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز خدمات مدیریت شهری در بخش حمل‌و‌نقل عمومی و... از بودجه مصوب اقدام کند که متاسفانه در سال جاری تاکنون بخشی از این مطالبات پرداخت نشده است.

وی افزود: همچنین این مصوبه تاکید بر تثبیت درآمدهای پایدار مدیریت شهری است. عضو هیات رییسه شورای شهر خاطر نشان کرد: پرداخت سهم دولت برای بهبود شرایط ارائه خدمات عمومی به شهروندان تنها مربوط به شورا و شهرداری نیست این مردم شهر هستند که ذی نفع در ارائه خدمات می‌شوند.

براساس این گزارش برخی از بندها و ردیف های قانون بودجه سال ۹۱ کل کشور که به شهرداری تهران پرداخت نشده است، عبارتند از: حقوق ورودی ماشین آلات و تجهیزات وابسته حمل و نقل عمومی وارداتی شهرداری‌ها به میزان ۲ هزار میلیارد ریال یارانه بلیت حمل و نقل همگانی و یارانه بلیت مترو تهران و قطار شهری سایر شهرها، یک هزار میلیارد ریال یارانه بلیت مترو تهران و قطار سایر شهرها براساس جابه‌جایی مسافر تعداد ناوگان، به میزان ۳ هزار میلیارد ریال و یکصد هزار میلیارد ریال به منظور اجرای مواد ۶ و ۸ قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در قانون مصوبات مجلس در نظر گرفته شده است.

 

 

    نظرات