احداث ۱۱۰۰ بوستان چند منظوره در روستاهای کشور

احداث ۱۱۰۰ بوستان چند منظوره در روستاهای کشور

http://www.bananews.ir/معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از احداث ۱۱۰۰ بوستان چند منظوره در روستاهای کشور طی سال‌های دولت نهم و دهم خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محسن کوشش‌تبار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به کارکرد بوستان‌های چند منظوره در روستاها، اظهار کرد: این بوستان‌ها فضایی برای فعالیت فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌کند و آموزش‌هایی به منظور افزایش مهارت‌های زندگی روستایی نیز، در این فضا ارائه می‌شود.

وی با اشاره به زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در جریان این زلزله، مشخص شد که بسیاری از روستانشینان مهارت‌های زندگی روستایی در هنگام وقوع بحران را ندارند، چراکه هیچ‌گاه چنین آموزشی به آنها داده نشده است. این در حالیست که بوستان‌های چند منظوره فضای ارائه این قبیل آموزش‌ها را به عنوان یکی از خدمات عمومی که باید ارائه شود، فراهم می‌کند.

کوشش‌تبار همچنین با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های قرآن روستایی در کنار بوستان‌های چندمنظوره، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خانه‌های قرآن در دولت دهم محقق شد و یک مرکز فرهنگی برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی فراهم کرده است.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اذعان به اینکه بسیاری از روستاها هنوز فاقد بوستان‌های چندمنظوره هستند، اظهار کرد: اولویت اجرای این طرح در روستاهای با جمعیت بیشتر است و منطق هم این‌گونه حکم می‌کند. به این ترتیب اولویت راه‌اندازی این بوستان‌ها با روستاهای دارای جمعیت بالای ۶۰ خانوار است.

    نظرات