دبیر: وزارت کشور هنوز نماینده‌ خود را برای بررسی جدایی ری معرفی نکرده است

دبیر: وزارت کشور هنوز نماینده‌ خود را برای بررسی جدایی ری معرفی نکرده است

http://www.bananews.ir/عضو هیئت رییسه شورای شهر تهران با اعلام اینکه مجلس، نمایندگان خود برای شرکت در کمیته سه جانبه بررسی جدایی ری را بررسی کرده است، گفت: همچنان منتظر معرفی نماینده از سوی وزارت کشور برای تشکیل این کمیته هستیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا دبیر در جریان چهارصد و نود و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار کرد: رییس مجمع نمایندگان تهران در نامه‌ای محرمانه به تاریخ ۲۸ مردادماه، پنج تن از نمایندگان به نامهای آقایان کوثری، طلا، بذرپاش، هاشمی و خانم لاله افتخاری را برای تشکیل کمیته سه جانبه بررسی جدایی ری معرفی کرد.

وی ادامه داد:‌ علیرغم گذشت سی و چند روز از این نامه،‌ هنوز وزارت کشور نماینده خود را برای تشکیل این کمیته معرفی نکرده و این در حالی است که رونوشتی از نامه یاد شده به وزیر کشور نیز ارسال شده است.

دبیر با بیان اینکه رییس شورای شهر تهران اول مهرماه نیز در قالب نامه‌ای به مجمع نمایندگان تهران اعلام کرد که هنوز منتظر برگزاری جلسه کمیته سه جانبه هستیم.

دبیر با اشاره به اینکه با چند نفر برای پذیرفتن شهرداری ری صحبت شده است، گفت: این کار خوبی نیست که با وجود حضور نمایندگان مردم در شورای شهر، عده‌ای به دنبال انتخاب شهردار هستند.

سه پرسش نجفی درباره جدایی ری

محمدعلی نجفی ـ عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم با انتقاد از اینکه در شرایط امروز کشور به مباحث قانونی و حقوقی کمتر توجه می‌شود، گفت: با فرض جدایی ری این سوال وجود دارد که آیا ما به عنوان اعضای شورا مسئولیتی در قبال ری خواهیم داشت یا نه؟ اگر بگوییم مسئولیت نداریم خلاف رای ایست که از مردم ری گرفته‌ و توسط آنها انتخاب شده‌ایم.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری ری ۷۵۰ نفر کارمند رسمی دارد، گفت: تکلیف این افراد چه می‌شود و به چه حقی وضعیت استخدامی آنها از تهران جدا می‌شود؟ اگر قرار است این افراد به مناطق دیگر انتقال یابند چه کسی پاسخگوی مشکل نیروی انسانی در ری خواهد بود.

نجفی با طرح این سوال که امکانات شهرداری تهران در رای متعلق به کیست، توضیح داد: این امکانات با پول مشترک ری و تهران ایجاد شده و نمی‌توان گفت که متعلق به یکی از دو شهرداری ری یا تهران خواهد بود. چرا که این امر مشکل حقوقی دارد.

وی در خاتمه خواستار پاسخگویی دولت به این سه پرسش شد و گفت: اگر قبول دارند که شورای شهر تهران هنوز مسئولیت دارد، بنابراین با فرض جدایی ری، شورا باید شهردار آن را انتخاب کند.

 

    نظرات