آب شرب سدهای تهران بسیار سالم است

آب شرب سدهای تهران بسیار سالم است

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در مراسم بهره برداری از فنس بوم سد امیر کبیر تاکید کرد، این سازه از ورود آلودگی‌هایی که از طول مسیر رودخانه وارد دریاچه می‌شود جلوگیری می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  خسرو ارتقایی با اشاره به این‌که با نصب این فنس‌بوم مواد آلاینده جامد، روغن‌ها و مواد نفتی دیگر وارد دریاچه سد امیرکبیر نمی‌شوند، گفت: آب شربی که از محل این سد و دیگر سدهای تهران تامین می شود بسیار سالم است و شرکت آب منطقه‌ای همواره برای کاهش روز به روز آلودگی آب تلاش واقدام کرده است. هر چه علم پیشرفت می‌کند، کارشناسان وزارت نیرو هم با استفاده از علوم از آلودگی‌ها در سطح آب جلوگیری می‌کنند.

ارتقایی با درخواست از گردشگران برای رعایت بهداشت و عدم رها کردن زباله‌ها در رودخانه گفت: با توجه به افزایش جمعیت، تعداد گردشگران نیز افزوده شده و هزاران نفر در روزهای پایانی هفته به حاشیه رودخانه و سد می‌آیند؛ براساس ایستگاه‌های اندازه گیری بار آلایندگی رودخانه در روز پنجشنبه و آدینه به شدت افزایش پیدا می کند، بنابراین از مردم می‌خواهم که توجه داشته باشند که اگر رعایت نکنند وزباله‌ها را به حاشیه رودخانه و سد بریزند، با وجود مشکلاتی از جمله زباله‌ها، ورود فاضلاب‌های خانگی و رستوران‌ها در صورتی که به موقع تخلیه نشوند خطر آلودگی آب را خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران افزود: سال گذشته به لحاظ بارندگی خوب بوده اما در سال‌های کم آبی در صورت عدم رعایت گردشگران با وجود آلاینده‌ها مشکلات جدی ایجاد می‌شود.

وی با بیان این‌که در صورت موفق بودن طرح، نصب فنس‌بوم در ۴ دریاچه دیگر سد که آب تهران را تامین می‌کنند صورت می گیرد گفت: با موفقیت این طرح، این سازه روی دریاچه‌های طالقان، لتیان، ماملو و لار در کنار امیرکبیر نصب می شود.

ارتقایی با اشاره به طرح انتقال سد تنظیمی کرج به تهران و به نتیجه رسیدن آن در نیمه اول سال ۹۲ تصریح کرد:‌ حفاری تونل ۳۰ کیلومتری این طرح تمام شده و در حال حاضر کارهای تصفیه‌خانه ششم در دستور کار است. با این خط انتقال حقابه‌ای که تهران دارد به دست شهروندان می‌رسد.

 

    نظرات