۴۰ درصد بتن‌های آماده غیراستاندارد هستند

۴۰ درصد بتن‌های آماده غیراستاندارد هستند

http://www.bananews.irسرپرست مرکز راه، مسکن و شهرسازی از غیراستاندارد بودن ۴۰ درصد از بتن‌های آماده در کشور خبر داد و گفت: حدود ۳ درصد میلگردها در بازار استاندارد ندارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید محمود فاطمی عقدا در گفتگو با مهر درباره وجود مصالح ساختمانی غیراستاندارد و راهکارهای این مرکز برای استاندارد سازی این مصالح، گفت: پیگیری های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بطور جدی ادامه دارد و تاکنون حجم زیادی از این مصالح کنترل شده اند و مابقی مصالح غیر استاندارد هم باید به سرعت تبدیل به مصالح استاندارد شود.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه بتن‌‎های آماده بیشترین مشکل را در بخش استاندارد دارند، بیان کرد: هم اکنون حدود ۴۰ درصد از بتن های آماده غیراستاندارد هستند، همچنین کمتر از ۳ درصد میلگردها در بازار استاندارد ندارند.

وی افزود: در بخش معادن شن و ماسه هم با مشکلاتی روبرو هستیم که مرکز به دنبال این است تا به استاندارد در آنها توجه شود اما درصد غیراستاندارد بودن بتن‌های آماده با توجه به اهمیت زیادی که در ساخت و ساز دارند قابل توجه است و بیشترین نگرانی ما در مورد این دسته از مصالح ساختمانی است.

فاطمی عقدا تصریح کرد: بتن آماده یکی از مواد اصلی ساختمانی است که یک در هزار هم نباید غیراستاندارد باشد اما فاصله زمانی بین تولید و مصرف، یکی از معضلات بتن آماده در کشور ما است.

سرپرست مرکز راه، مسکن و شهرسازی خاطر نشان کرد: در کلان شهرهایی مانند تهران به دلیل ضوابط و محدودیت های ترافیکی زمان میان تولید و مصرف زیاد است و در واقع مسایل جنبی بیشترین مشکل را ایجاد کرده است که باید سریعتر برطرف شود.

 

 

    نظرات