بزرگراه‌ شهید باقری به «بابایی» می‌رسد

بزرگراه‌ شهید باقری به «بابایی» می‌رسد

http://www.bananews.ir/معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اعلام بهره‌برداری از ۱۲ کیلومتر مسیر بزرگراهی در قالب دو پروژه بزرگراهی شهید زین‌الدین و شهید خرازی، وعده داد که تا پایان امسال بزرگراه شهید باقری در شرق تهران به بزرگراه بابایی متصل شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سید مازیار حسینی با اشاره به تاریخچه پروژه بزرگراهی شهید زین‌الدین، اظهار کرد: قرارداد این پروژه در اسفند سال ۸۲ منعقد شد، اما در عمل کلنگ آن خرداد ماه سال ۸۴ به زمین خورد و قرار بود تا پایان اسفند ۹۱ به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه جدای از بزرگراه امام علی (ع) این پروژه رکورددار حجم بالای معارض ملکی در پروژه‌های بزرگراهی محسوب می‌شود، گفت: علاوه بر این معارضان تاسیساتی گسترده‌ای در مسیر بزرگراه زین‌الدین قرار داشت که از آن جمله می‌توان به لوله آب هزار و ۴۰۰ که آبرسانی بخش عمده شرق تهران را بر عهده داشت، اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران به ساخت بزرگترین پل ترافیکی تهران در جریان انجام این پروژه اشاره کرد و گفت: پیش از ساخت پل وفادار در بزرگراه زین‌الدین به طول یک هزار و ۷۷ متر، پل روشندلان به عنوان بزرگترین پل ترافیکی پایتخت شناخته می‌شد.

حسینی در ادامه با بیان اینکه کل بزرگراه شهید زین‌الدین ۱۲ کیلومتر طول دارد، یادآور شد: هفت کیلومتر از این مسیر مهر ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید و پنج کیلومتر باقی‌مانده در حقیقت معادل ۱۵ کیلومتر کار برده است، چرا که ۷٫۵ کیلومتر کندرو و ۲٫۵ کیلومتر راه‌های دسترسی نیز در جریان پروژه ادامه بزرگراه زین‌الدین ساخته شد.

وی درباره بزرگراه شهید خرازی نیز توضیح داد: ادامه بزرگراه خرازی به طول هفت کیلومتر در زمان پیش‌بینی شده به اتمام رسید و این در حالی است که در جریان ساخت این پروژه با مشکلات گوناگونی مواجه بودیم.

حسینی با اشاره به ساخت ۷دستگاه پل روی رودخانه وردآورد، اظهار کرد: برای احداث شمع‌های این پل‌ها در بستر رودخانه با مشکلات گوناگونی برخورد کردیم که از آن جمله می‌توان به برخورد با سنگ‌های عظیم‌الجثه اشاره کرد. به این ترتیب با توجه به شرایط موجود برای اولین بار در کشور «آزمایش دینامیکی تعیین ظرفیت باروری پی» انجام شد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه پیش از این قرار بود بزرگراه خرازی تا بلوار اردستانی ساخته شود، اظهار کرد: چندی بعد از طریق جراید مطلع شدیم که دولت قصد دارد این بزرگراه را کرج وصل کند. به این ترتیب با تایید شهردار تهران مقرر شد که بزرگراه خرازی تا غربی‌ترین نقطه تهران و انتهای حریم منطقه ۲۲ ادامه یابد.

وی ابراز امیدواری کرد که با ساخت ۱۵ کیلومتر از ادامه این بزرگراه در حد فاصل تهران و کرج توسط دولت، مسیر موازی جدیدی با آزادراه تهران – کرج تکمیل شود.

حسینی عبور از کانال ثقلی آب خام تهران را یکی دیگر از دشواری‌های پیش روی پروژه بزرگراه خرازی برشمرد و گفت: اگر به هر دلیل این کانال آسیب می‌دید، آب سد کرج و امیرکبیر از تهران قطع می‌شد.

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه قرار بود ۱۰۰ هزار تن آسفالت به غیر از تولیدات داخلی، برای تکمیل بزرگراه‌های زین‌الدین و خرازی وارد شود، گفت: با این حال کل آسفالت این پروژه با کیفیت مرغوب در داخل تامین شد.

وی از احداث پل عابر پیاده در تقاطع زین‌الدین – احسان ظرف یک هفته خبر داد و گفت: گاهی تنها اتخاذ تصمیم برای نصب پل عابر پیاده چند ماه به طول می‌انجامد، اما در جریان اجرای این پروژه بلافاصله برای نیاز شهروندان این منطقه چاره‌اندیشی شد.

حسینی با بیان اینکه با بهره‌برداری کامل از بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید خرازی در امتداد غرب و شرق بزرگراه همت، گشایش ترافیکی رخ می‌دهد، خاطر نشان کرد: راهبرد عملیاتی شهرداری تهران این است که بدون کاهش شتاب توسعه در شمال و غرب پایتخت، بر شتاب توسعه در شرق و جنوب تهران بیفزاید.

اتصال بزرگراه شهید باقری به بزرگراه بابایی تا پایان امسال

معاون شهردار تهران در ادامه از اتصال بزرگراه شهید باقری به بزرگراه بابایی تا پایان سال خبر داد و این پروژه را یکی از پروژه‌های فرامنطقه‌ای در شرق تهران دانست که برای مردم محلی هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گفته وی، ساخت تقاطع تلو و همزمان با آن، ایجاد مسیر دسترسی به جایگاه گاز و بنزین در محدوده این تقاطع در کنار احداث راست‌گرد بزرگراه صیاد به سمت زین‌الدین ـ شرق از دیگر پروژه‌هایی است که تا پایان امسال در شرق تهران اجرایی می‌شود.

۵۰ کیلومتر بدون توقف

در مراسم افتتاح همزمان بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید خرازی در امتداد شرقی و غربی بزرگراه همت، از مادر و برادر شهید خرازی و نیز دختر شهید زین‌الدین تجلیل شد.

با تکمیل دو بزرگراه زین‌الدین و خرازی، شرق و غرب تهران از طریق مسیر ۵۰ کیلومتری بزرگراه‌های همت، خرازی و زین‌الدین به یکدیگر متصل شد و شهروندان می‌توانند بدون توقف و برخورد با چراغ قرمز، کل این مسیر شرقی – غربی را طی کنند.

    نظرات