سکونت ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور در بافت فرسوده

سکونت ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور در بافت فرسوده

عوامل مهم در بهسازی و نوسازیمدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: ۲۰ درصد مساحت شهرها و ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور در بافت فرسوده قرار دارند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مرتضی قلی زاده، در دوره آموزشی مدیران خبرگزاری‌های خراسان جنوبی، اظهار کرد: این شرکت به عنوان زیرمجموعه راه و شهرسازی در حوزه احیای بافت‌های فرسوده فعالیت می‌کند.

وی از وجود بیش از ۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در ۴۶۰ شهر کشور خبر داد و افزود: نزدیک به ۷ درصد این بافت‌ها احیا شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با بیان اینکه اولین اقدام در بهسازی بافت‌‌های فرسوده شناسایی محدوده‌ها است، تصریح کرد: یکی از مسائل مهم بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی پهنه بندی زلزله است.

قلی زاده، امدادرسانی و مدیریت بحران را از دیگر عوامل مهم در بهسازی و نوسازی ذکر کرد و گفت: ۲۰ درصد مساحت شهرها و ۳۰ درصد جمعیت شهری کشور در بافت فرسوده قرار دارند.

وی با اشاره به برنامه‌ها و رویکردهای دولت در خصوص بافت فرسوده، اظهارکرد: در نظر گرفتن مردم به عنوان سرمایه اصلی در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، فراهم کردن بسترهایی برای ایجاد مشارکت پایدار و حضور گسترده مردم با تعریف بسته‌های حمایتی و افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در قالب اعطای تسهیلات ساخت و ساز و ودیعه اسکان موقت و عزم جدی برای جبران عقب ماندگی گذشته از جمله این برنامه‌ها است.

قلی زاده پروژه‌های اجرایی مادر تخصصی عمران و بهسازی را چهار نوع برشمرد و بیان کرد: عمران شهری، آماده سازی، الگو و مرمتی از جمله این پروژه‌ها هستند.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی از قبیل بازگشایی، بدنه‌سازی، کف سازی محورهای شهری از جمله پروژه های عمران شهری شرکت است.

    نظرات