تامین آب مورد نیاز اراضی حاشیه سدهای خوزستان

تامین آب مورد نیاز اراضی حاشیه سدهای خوزستان

http://www.bananews.irمعاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق استان خوزستان از تامین آب مورد نیاز اراضی حاشیه سدها برای اجرای طرح‌های کشاورزی خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فتح‌الله دهکردی با بیان اینکه تا‌کنون سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی حاشیه سدها برای اجرای طرح‌های کشاورزی معرفی شده‌اند، گفت: آب مورد نیاز این اراضی تامین شده است.

دهکردی همچنین از تامین آب مورد نیاز حدود ۲۰ هزار هکتار اراضی دیگری که توسط منابع طبیعی معرفی شده خبر داد و افزود: در اطراف سد کارون ۳ نیز، آب مورد نیاز پنج هزار هکتار زمین قابل تامین است.

وی با اشاره به تقاضاهای گذشته کشاورزان خوزستانی برای تامین آب مورد نیاز، اظهار کرد: یک هزار و ۴۴۵ تقاضا به این منظور به شورای توسعه کشاورزی استان ارائه شده که بررسی می‌شود.

دهکردی با تاکید بر حفظ حقوق متقاضیان قدیمی، گفت: ۴۱۵ تقاضای جدید نیز به این سازمان ارائه شده که در حال حاضر ۳۵ فقره پرونده در ۹ شهرستان استان آماده طرح در کمیسیون است. وی همچنین از اصلاح ۳۷۷ فقره پروانه بهره‌برداری از آب به منظور اجرای طرح توسعه کشاورزی در استان خبر داد و گفت: در این راستا بیش از یک هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه در دبی چاه‌ها صرفه‌جویی شده است.

 

 

 

    نظرات