آغاز آسفالت باند دوم بزرگراه شامی شاپ – ابهر در استان قزوین

آغاز آسفالت باند دوم بزرگراه شامی شاپ – ابهر در استان قزوین

http://www.bananews.ir/آسفالت باند دوم محور شامی شاپ - ابهر در استان قزوین آغاز شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) «جعفر قزوینیان» گفت: برای اجرای قطعه نخست بزرگراه شامی شاپ - ابهر به طول ۱۴ کیلومتر و عرض ۱۱ متر در کریدور ارتباطی مرکز و شمال کشور به شمال غرب تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

قزوینیان، با اشاره به این‌که تاکنون ۴٫۵ کیلومتراز این پروژه یک لایه آسفالت شده است، ابراز امیدواری کرد پیش از فرارسیدن فصل سرما ۹ کیلومتر از این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی قزوین در ادامه از آسفالت ۳٫۵ کیلومتر از پروژه محور تاکستان - آبگرم در محور قزوین - همدان خبر داد و گفت: این پروژه در مجموع به طول ۱۶ کیلومتر در دست اجراست که طی دو ماه آینده ۹ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می‌رود.

وی میزان اعتبارهزینه شده برای اجرای این قطعه از بزرگراه تاکستان - آبگرم را ۵۰ میلیارد ریال دانست و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه طول کل مسیر قزوین - تاکستان - آوج به طول ۱۰۴ کیلومتر در مسیر ارتباطی مرکز و شمال کشور به غرب و شمال‌غرب تبدیل به بزرگراه با چهار خط عبور می‌شود.

قزوینیان، از پروژه قطعه دوم محور بوئین‌زهرا - سه راهی دانسفهان، بوئین‌زهرا - ساوه، شامی‌شاپ - دانسفهان و قزوین - کورانه - رشتقون در جاده الموت به عنوان دیگر طرح‌های بزرگراهی در استان قزوین یاد کرد و گفت: با اجرای باند دوم در محورهای اصلی و جداسازی مسیر رفت و برگشت خودروها ضمن برطرف کردن نقاط پرحادثه و تسهیل در تردد خودروها احتمال وقوع سوانح رانندگی به طور چشمگیری کاهش می‌یابد.

به گفته‌ی مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین این استان هم‌اکنون بیش از ۶۳۰۰ کیلومتر راه دارد که از این میزان ۲۶۵ کیلومتر آن بزرگراه و ۲۱۶ کیلومتر آن آزادراه است و از نظر میزان میزان آزادراه‌ها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

    نظرات