تسهیلات ۲۰میلیون تومانی برای نوسازی بافتهای فرسوده اهواز

تسهیلات ۲۰میلیون تومانی برای نوسازی بافتهای فرسوده اهواز

http://www.bananews.irمدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با بیان این‌که ‌شش منطقه از شهر اهواز دارای بافت فرسوده هستند، گفت: مالکان با در دست داشتن سند مالکیت می‌توانند برای دریافت تسهیلات به منظور بازسازی ملک خود در محدوده این مناطق اقدام کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهراب فلسفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مالکانی که در محدوده بافت فرسوده مصوب شهر اهواز زندگی می‌کنند، می‌توانند ‌با مراجعه به سازمان بهسازی و نوسازی یا شهرداری منطقه خود از تسهیلاتی که برای این منظور در نظر گرفته شده است، استفاده کنند.

وی ادامه داد: در مجموع هزار و ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده مصوب در سطح شهر اهواز وجود دارد که این بافت تنها در مناطق دو و هشت دیده نمی‌شوند و مالکان می‌توانند با مراجعه به سازمان بهسازی و نوسازی از این‌که ملک آنان در محدوده بافت فرسوده قرار دارد یا خیر، آگاه شوند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز افزود: برای بازسازی بافت فرسوده، وامی به مبلغ ۲۰ میلیون تومان با سود ۷ درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ ساله اعطا می‌شود که با توجه به نداشتن محدودیت زمانی، تعداد سهمیه و تعداد واحد، فرصت بسیار خوبی برای مالکان در این محدوده است.

فلسفی با بیان این‌که دریافت این تسهیلات نیاز به سپرده‌گذاری در بانک ندارد، گفت: تنها شرط دریافت این وام، داشتن سند مالکیت است.

وی تصریح کرد: در بهسازی و نوسازی واحدهای فرسوده، حق امتیاز انشعابات محفوظ می‌ماند و تخفیف ۵۰ درصدی از عوارض ساخت و تراکم نیز به متقاضی تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اضافه کرد: متقاضیان بدون نیاز به ضامن از طریق بانک‌های سپه، ملی و مسکن تسهیلات بهسازی و نوسازی واحدهای فرسوده را دریافت خواهند کرد.

    نظرات