دهمین همایش روز بتن برگزار می شود

دهمین همایش روز بتن برگزار می شود

www.BanaNews.irبنانیوز- دهمین همایش روز بتن با هدف افزایش سطح کیفی بتن و مصالح بتنی ۱۶ مهرماه جاری در تهران برگزار می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ˈعلی صدر ممتازیˈ دبیردهمین همایش روز بتن روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوعات مورد بحث در این همایش با محوریت ارتقای کیفیت فرآورده های بتنی است که در این راستا موضوعات بتن سبک سازه ایی، صنعت سیمان و نگاهی به آینده، مزایا و کاربرد روسازی های بتنی و بتن خودتراکم ارایه خواهد شد.

وی افزود: در این همایش که با حضور محققان، کارفرمایان، متخصصان، مجریان، پژوهشگران و فعالان حوزه صنعت ساختمان برگزار می شود، فرهنگ سازی استفاده از فرآورده های کیفی بتن در ساخت و سازها در بین مردم و پیمانکاران است.

صدر، سبک سازی همراه با مقاومت بالا در فرآورده های بتنی را ضروری دانست و گفت: در تمام سازه ها و ساختمان های موجود بتن از مصالح اولیه به شمار می آید که به نظر می رسد نظارت ها در زمینه استفاده از بین های سبک همراه با مقاومت بالا بیش از گذشته شود.

در ادامه این نشست ˈمحسن تدینˈ رییس هیات مدیره انجمن بتن نیز گفت: برگزاری سخنرانی های عمومی و تخصصی، معرفی طرح های برتر بتنی کشور، تجلیل از شخصیت برجسته بتن و تقدیر از برگزیدگان مسابقات دانشجویی از جمله برنامه هایش دهمین همایش روز بتن و چهارمین کنفرانس ملی بتن است.

وی سپس برگزاری این نوع همایش ها را در راستای تدوین ضوابط و مقررات ساخت و سازهای کیفی توسط مراکز تصمیم گیر ارزیابی کرد و افزود: انجمن بتن با برگزاری نشست ها و همایش های ملی در واقع به سوی جریان سازی تولید و عرضه با کیفیت فرآورده های بتنی گام بر می دارد.

تدین اضافه کرد: فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته خوب است اما هنوز کافی نیست و باید در جهت بهتر شدن تولیدات مصالح ساختمانی با کیفیت تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی کیفیت را در ساخت ساختمان های مسکونی یک الزام دانست و اظهار داشت: باید به مرحله ای رسید تا ۱۰۰ درصد مصالح به صورت استاندارد و با معیارها و ضوابط فنی تولید و در ساخت و سازها مورد استفاده قرار گیرد.

دهمین همایش روز بتن با محور ارتقاء کیفیت فرآورده های بتنی به همت انجمن بتن ایران و با حضور مسئولان، صنعتگران، دانشجویان و سایر دست اندرکاران صنعت بتن روز ۱۶ مهرماه در محل مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.

همچنین پیش از برگزاری دهمین همایش روز بتن، چهارمین کنفرانس علمی تخصصی بتن در سطح ملی نیز برگزار خواهد شد.

    نظرات