دو خطه شدن محور بافق به بندرعباس

دو خطه شدن محور بافق به بندرعباس

http://www.bananews.ir/مدیر‌عامل راه ‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: به زودی دو خطه شدن محور بافق به بندرعباس با حضور یکی از مقامات رسمی کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالعلی صاحب‌ محمدی در بازدید از راه ‌آهن سیرجان گفت: ایستگاه راه‌آهن سیرجان یکی از ایستگاه‌های پیشرفته کشور است که سیستم کنترل مرکزی خطوط را برعهده دارد و مسیر دو خطه بافق به بندرعباس نقش مهمی در ترانزیت ریلی کشور برعهده خواهد داشت.

وی افزود‌: ۶۵ درصد بار راه‌آهن که خوراک کارخانه‌های فولاد همراه با معادن منطقه است از خط ریلی سیرجان تغذیه می‌شود و گسترش خط آهن در نقطه ثقل‌‌ بافق است که به سمت خراسان، آسیای میانه، تهران، اصفهان و شیراز گسترش یافته است.

صاحب ‌محمدی تصریح کرد: به زودی دو خطه شدن محور بافق به بندرعباس با حضور یکی از مقامات رسمی کشور افتتاح می‌شود که با اجرایی شدن این طرح ۱۰ میلیون تن افزایش ظرفیت جابه‌جایی بار را در سال شاهد هستیم.

وی از اجرای طرح تراک‌بندی در راه‌آهن خبر داد و گفت‌: ایستگاه‌هایی که فاصله بین ایستگاه ۲۰ کیلومتر است با افزایش خط ریلی چهار قطار به طور همزمان حرکت می‌کنند و افزایش ظرفیت سه برابری با اجرای این طرح را داریم که عملیات اجرایی این طرح ‌سال جاری آغاز می‌شود.

مدیر‌عامل راه ‌آهن جمهوری اسلامی در مورد بهسازی ایستگاه و محوطه راه‌آهن سیرجان اظهار کرد: تمام‌ اعتبارات مورد نیاز برای هزینه این بهسازی و زیباسازی انجام می‌شود و محدودیت اعتباری نداریم.

 

    نظرات