بررسی «جدایی شهرری» با حضور رییس‌جمهور در مجلس

بررسی «جدایی شهرری» با حضور رییس‌جمهور در مجلس

http://www.bananews.ir/فرماندار سابق تهران که هم‌اکنون نمایندگی مردم تهران در مجلس را برعهده دارد از توافق جدیدی با مسوولان وزارت کشور درباره ماجرای شهرری خبر داده که به موجب آن مقرر شده استانداری‌تهران انتخاب شهردار شهرری را به تاخیر بیندازد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین طلا ، فرماندار سابق تهران در این باره اعلام کرد: در جلسه‌ای که روزگذشته با حضور مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران، معاونت هماهنگی شهرداری تهران، مدیرکل حقوقی شهرداری، نماینده شهردار تهران، مرتضوی معاون سیاسی وزارت کشور و سلطانی مسوول امور حقوقی استانداری تهران برگزار شد، مقرر شد با توجه به اینکه وزارت کشور اختیار قانونی برای جداسازی ری از تهران را دارد، به دلیل اتمام بررسی‌های نهایی، شهردار ری را با تاخیر معرفی کند تا مجمع نمایندگان جلسه‌ای تشکیل دهد و نظر خود را در این خصوص اعلام کند.

طلا همچنین با بیان اینکه در خصوص جداسازی ری از تهران جلسه‌ای با رییس جمهور و مجمع نمایندگان شهر تهران در مجلس برگزار می‌شود، گفت: استانداری تهران باید مدارک و مستندات حقوقی که در صورت استقلال، شهرری می‌تواند درآمد خود را تامین کند ارائه دهد تا موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

سند بهشت‌زهرا متعلق به شهرداری است

طی هفته‌های اخیر، موضوع بهشت‌زهرا به اختلاف‌نظر شهرداری‌تهران با دولت برسر جدایی شهرری دامن زده و طرفین این دعوای نسبت به اینکه «تکلیف دفن اموات تهرانی‌ها بعد از جدایی شهرری از تهران در حالی که بهشت‌زهرا عملا در شهرری واقع شده است، چه می‌شود؟» سوالاتی را از یکدیگر مطرح کرده‌اند.

در این زمینه، اما روز گذشته معاون خدمات شهری شهرداری تهران اعلام کرد: مالکیت مجتمع آرادکوه کهریزک و سازمان بهشت زهرا (س) متعلق به شهرداری تهران است و جدایی ری از تهران موجب نفی این مالکیت نمی‌شود.

مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تشکیل فرمانداری ویژه و شهرداری مستقل در ری ارتباطی با مالکیت بهشت زهرا (س) و مجتمع مدیریت پسماند آرادکوه در کهریزک ندارد، افزود: این دو سازمان هم‌اکنون هم خارج از تهران و در زیرمجموعه فرمانداری شهرستان ری محسوب می‌شوند، اما در عین حال متعلق به شهرداری تهران هستند.

وی ادامه داد: به این ترتیب سازمان بهشت زهرا (س) و مجتمع کهریزک منبع درآمدی شهرداری مستقل ری محسوب نمی‌شود و کسانی که چنین اظهاراتی را مطرح می‌کنند، اطلاعات کاملی از جغرافیای سرزمینی تهران و حومه آن ندارند. به گفته عبداللهی، مجتمع آرادکوه کهریزک هم‌اکنون هم به شهرستان‌های اطراف تهران همچون، چهاردانگه، اسلامشهر و کهریزک خدمت ارائه می‌دهد و اگر شهرداری مستقل برای ری تشکیل شود، باید در قبال دریافت خدمات مدیریت پسماند از آرادکوه، هزینه‌های مربوطه را بپردازد.

 

    نظرات