اختصاص ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های گازرسانی اردبیل

اختصاص ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های گازرسانی اردبیل

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از اختصاص ۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های گازرسانی در استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فیروز خدایی در جلسه مشترک با فرماندار و برخی بخشداران مرکزی خلخال افزود: این اعتبار اختصاص‌یافته تمام حوزه‌های گازرسانی به صنایع بزرگ، کارخانه‌ها، شهرها و روستاها را شامل می‌شود.

خدایی اظهار کرد: این اعتبار از منابع داخلی شرکت گاز استان تامین شده و ۶ میلیارد تومان نیز وام‌ برای ادامه فعالیت و اجرای پروژه اخذ شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر‌ در استان اردبیل ۳۳۰ روستا ‌گاز‌دار شده‌اند و در‌ ۱۴۷ روستا نیز طرح گازرسانی در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل ابراز کرد: در شهرستان خلخال نیز ۱۸ روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و پروژه‌های گازرسانی به ۱۳ روستا نیز در حال اجراست.

خدایی تصریح کرد: مطالعات گازرسانی به ۹ روستا در بخش مرکزی و خورش رستم شهرستان خلخال نیز آغاز شده ‌و در ماه‌های آینده ‌برای اجرای عملیات به پیمانکار واگذار خواهد شد.

این مسوول‌ یادآور شد: تا پایان آبان ماه سال جاری برای گازرسانی به ۹ روستای خلخال پیمانکار انتخاب می‌شود و در ایام دهه فجر نیز گازرسانی به روستاهای شال، دیز، لرد و میان‌رودان آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت‌ گاز استان اردبیل بیان کرد: گازرسانی به روستا‌های ترزنق، یلوجه و ترک در بخش مرکزی خلخال نیز در پایان مهر‌ماه به پایان رسیده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

خدایی در پایان سخنان خود مشکل اصلی گازرسانی به روستاهای خلخال را دور بودن از خط لوله انتقال گاز عنوان کرد و گفت: کوهستانی، صعب‌العبور بودن و پراکندگی روستا‌ها در شهرستان خلخال باعث شده تا روند گازرسانی به روستا‌ها‌ به کندی انجام شود.

 

 

 

    نظرات