آزمایشگاه‌های صنایع هوایی ایجاد می‌شوند

آزمایشگاه‌های صنایع هوایی ایجاد می‌شوند

http://www.bananews.ir/رئیس صنایع هوایی از راه اندازی آزمایشگاه‌های صنایع هوایی در پارک‌های فناوری خبرداد و گفت: مذاکره با معاونت فناوری رئیس جمهور در این رابطه صورت گرفته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) منوچهر منطقی در جشنواره ملی ایران خلاق گفت: تضمین کیفیت در تولید هواپیماها هم اکنون نیازمند وجود یک شبکه آزمایشگاهی و مجموعه دستگاه‌های اندازه‌گیری است، ضمن اینکه تیراژ تولید در صنایع هوایی پایین است و حداکثر تولید در یک کارخانه هواپیماسازی، حدود ۱۰۰ دستگاه خواهد بود.

رئیس سازمان صنایع هوایی افزود: این در شرایطی است که شرکتهای دانش بنیان نیز در این عرصه وارد شده‌‎اند، اما این شرکتها با نیروی انسانی حدود ۱۰ نفره تشکیل می شوند و با یک شبکه تولید هواپیما در ارتباط هستند. البته پشتیبانی از ناوگان نیز با نگرش به فناوری جدید و تولید یکسری محصولات صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در صنایع هوایی بسیاری از قطعات قابل تامین است؛ اما برخی از آنها یا گران تمام می‌شوند و یا به علت تحریم، تامین آن میسر نیست.

منطقی همچنین از مذاکره برای ایجاد آزمایشگاه‌های‌ صنایع هوایی در پارک‌های فناوری خبرداد و خاطرنشان کرد: این موضوع با معاونت فناوری ریاست جمهوری در میان گذاشته شده است.

همچنین در ادامه، صمد آقایی دبیر علمی این جشنواره نیز خاطرنشان کرد: در جشنواره ایران خلاق، داوری ها براساس عملکرد سازمان‌ها صورت گرفته و تندیس‌ها به سازمان‌های پیشرو در ارائه ایده‌ای خلاقانه تعلق گرفته است.

وی اظهار داشت: در این جشنواره سازمان‌های شرکت کننده شامل هر شخصیت حقوقی اعم از دولتی، نیمه دولتی و خصوصی فعال در زمینه های صنعتی،خدماتی و ورزشی می شوند که در سه گروه سازمان های نوپای کمتر از دو سال سابقه ،سازمان های در حال رشد بین دو تا پنج سال سابقه و سازمان های رشد یافته با بیش از پنج سال سابقه تقسیم شده اند.

آقایی ادامه داد: سازمان خلاق و نوآور شخصیت حقوقی است که علاوه بر تولید محصول جدید و به کارگیری روش های نوین در ورود به بازار های جدید ،بستر سازمانی خود را طوری طراحی کند که تمام کارکنان در همه سطوح بتوانند ایده های خلاقانه خود را به طور عملی محقق سازند.

به گفته وی، در این جشنواره ۳۲ شاخص در حوزه بسترسازی سازمان ها و ۲۰ شاخص در حوزه دستاوردهای سازمان ها تعیین شده که براساس آن سازمان های موفق شناسایی و معرفی خواهند شد.

 

 

    نظرات