دستاورد تازه فناوران ایرانی درصنعت ساختمان

دستاورد تازه فناوران ایرانی درصنعت ساختمان

http://www.bananews.ir/آب‌بند‌سازی و محافظت طیف عظیمی از سطوح ساختمانی و صنعتی یکی از دغدغه‌های شرکت‌های ساختمانی به شمار می‌رود. محققان یک شرکت نانوفناوری ایرانی، با حضور در بخش ساختمان پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، محصول مایعی بر پایه آب ارائه داده‌اند که این مشکل را برطرف کرده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به گفته محققان، از آنجایی که ویسکوزیته این محصول بسیار شبیه به آب است، به راحتی می‌تواند به منافذ مویینه‌ای که مواد پلیمری یا الاستومری راهی در آن ندارند نفود کند. استفاده از ترکیبات بر پایه فناوری نانو، کارایی و طول عمر بالا و حداقل تغییرات ظاهری را باعث می‌شود. در واقع در حالی که یک لایه بازدارنده در برابر نفوذ آب بر روی سطح ایجاد می‌کند، آب موجود در سطح زیرین به دلیل وجود فشار مویینگی منفی امکان تبخیر پیدا کرده و با این مکانیسم مانع از ایجاد ترک، تورم و یا اعوجاج در سطح می‌شود.

از آنجایی که ذرات نانو زنجیره‌های پلیمری تشکیل نمی‌دهند، سطوح اصلاح شده با این محصول، دوام خوبی پیداخواهد کرد به شکلی که حتی پس از ۸ سال تا ۹۵ درصد از فعالیت خود را حفظ می‌کنند. سطوح مذکور مقاومت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید دارند و به همین دلیل دچار پدیده زردشدگی نخواهند شد.

    نظرات