افتتاح ادامه اتوبان همت از وردآورد تا گرمدره در هفته جاری

افتتاح ادامه اتوبان همت از وردآورد تا گرمدره در هفته جاری

http://www.bananews.ir/معاون عمرانی استانداری البرز از افتتاح ادامه اتوبان همت از وردآورد تا گرمدره به طول پنج کیلومتر در اواخر هفته جاری خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) احمد افضلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر گفت: آزادراه شهید همت که شاهراه اتصال تهران به کرج است از سمت تهران تا نزدیکی گرمدره کشیده شده است.

وی افزود: نقشه پروژه ادامه اتوبان شهید همت در آزادراه، رینگ جنوبی کرج به این شکل است که از اتوبان فعلی گذر خواهد کرد و پس از پشت سر گذاشتن کارخانه اتمسفر، شهرک سیمین‌دشت و دکل‌های پایین اهری، شهرداری منطقه ۱۰، شهرک ۱۱۰، اراضی جهادکشاورزی، باغ سیب مهرشهر، به سمت احدآباد رفته و در نزدیکی بهشت سکینه فرود می‌آید.

معاون عمرانی استانداری البرز، ادامه داد: پروژه رینگ جنوبی کرج، ۲۷ کیلومتر است که با ساخت شش پل و چندین زیرگذر دسترسی به مناطق مسکونی را میسر می‌سازد.

افضلی خاطرنشان کرد: طراحی‌های خروجی و ورودی رینگ جنوبی و تملک اراضی به پایان رسیده که ۱۴ کیلومتر رینگ جنوبی متعلق به اراضی خصوصی است و تا دو سال آینده رینگ جنوبی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به رینگ شمالی این پروژه اظهار داشت: این رینگ به میزان ۲۷ کیلومتر، از پشت شهرک جهان‌نما و نزدیکی باشگاه کارگران اداره کار آغاز می‌شود و رودخانه کرج، کوههای عظیمیه، دانشگاه هنر، باغستان و دانشگاه خوارزمی را طی کرده و در نزدیکی بهشت سکینه به پایان می‌رسد.

افضلی گفت: پادگان مدرس، مالک اشتر و پارک جهان‌نما در این پروژه با مشکلاتی روبرو هستند که گزارشاتی در خصوص مشکلات موجود بر سر راه این طرح به نمایندگان مجلس ارائه شده است.

وی با اشاره به این‌که پروژه اتوبان همت ملی است، گفت: جابجایی دکل‌های برق، حفظ حریم موسسات تحقیقاتی وابسته به وزارت جهادکشاورزی، مراتع و جنگل‌ها، ایستگاه‌های مترو و راه آهن نیازمند برنامه‌ریزی مدون است تا ادامه این بزرگراه از لحاظ فنی و اقتصادی توجیه شود.

وی اعلام کرد: اگر طبق برنامه پیش برویم فاز دوم پروژه اتوبان شهید همت در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون عمرانی استاندار البرز، گفت: فاز سوم این پروژه که حد فاصل پارک جهان نما تا میدان امام حسین(ع) کرج را در برمی‌گیرد در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

    نظرات