یک هفته مهلت برای املاک مازاد دولت

یک هفته مهلت برای املاک مازاد دولت

http://www.bananews.ir/در پی انتقاد استاندار تهران از امتناع دستگاه‌های دولتی در معرفی و فروش اموال مازاد، معاون برنامه‌ریزی استانداری اعلام کرد:به دستگاه‌های دولتی یک هفته مهلت داده‌ایم تا لیست اموال و املاک مازاد بر استفاده‌شان را اعلام کنند تا در کمیته‌ای که به همین منظور در استانداری تشکیل شده، برای فروش آنها تصمیم‌گیری کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران گفت: اموال مازاد دستگاه‌های اداری استان تهران به صورت مزایده‌ به فروش می‌رسد و ۸۰ درصد از اعتبارات حاصل از فروش این اموال به دستگاه‌های مرتبط واگذار می‌شود.

نعمت‌ا... ترکی در گفت‌وگو با فارس درباره تشکیل کمیته فروش اموال مازاد دولتی در استان تهران اظهار کرد: ساماندهی ساختار اداری اموال منقول، غیرمنقول و مازاد دستگاه‌های استان تهران از سال‌های گذشته در دستور کار دولت و استانداری‌ها قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه‌های اداری، اموال مازاد خود را معرفی نکرده‌اند، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان امور اقتصادی و دارایی در این موضوع ورود کرده و نسبت به شناسایی اموال مازاد دستگاه‌های استان تهران اقدام می‌کنند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری تهران خاطرنشان کرد: کمیته‌ای برای شناسایی اموال منقول، غیرمنقول و مازاد دستگاه‌های اجرایی تشکیل می‌شود که اعضای آن سازمان امور اقتصادی و دارایی، حوزه برنامه‌ریزی و منابع انسانی استانداری‌ و دیگر دستگاه‌های نظارتی شامل دیوان محاسبات حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی استان تهران باید در هفته جاری نسبت به معرفی اموال مازاد خود اقدام کنند، بیان داشت: ۸۰ درصد از اعتباراتی که از محل فروش اموال مازاد کسب می‌شود به دستگاه‌ مربوطه برای هزینه کرد در پروژه‌ها باز می‌گردد.

ترکی با بیان اینکه اموال مازاد اداری که دستگاه‌های دولتی دارند متعلق به آن دستگاه نیست، بلکه به کل نظام تعلق دارد افزود: اموال مازاد به صورت مزایده‌ای به فروش می‌رسد.

 

 

    نظرات