تفاهم‌نامه ایمنی شهری بین شهرداری تبریز و انجمن ریسک جهانی

تفاهم‌نامه ایمنی شهری بین شهرداری تبریز و انجمن ریسک جهانی

http://www.bananews.ir/با هدف ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ایمنی شهری و مدیریت بحران در تبریز تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه بین شهرداری تبریز و انجمن جهانی ریسک موسوم به داووس به امضا رسید.

بر‌‌اساس این یادداشت تفاهم که قرار است در آینده نزدیک به قرارداد همکاری‌های دو‌جانبه رسمی و اصلی تبدیل شود، شهرداری تبریز از تجربیات و برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی انجمن جهانی ریسک در حوزه مدیریت بحران شهری استفاده خواهد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد حسن‌نژاد، مدیر بحران شهرداری تبریز در این باره گفت: شهرداری تبریز ضمن امضای یادداشت تفاهم همکاری با انجمن جهانی ریسک علاقه‌مندی خود را برای همکاری با این سازمان جهانی در برنامه‌های استراتژیک و عملیاتی اعلام کرد.

وی گفت: در دیدار هیات اعزامی شهرداری تبریز با دکتر والترآملن رییس‌ انجمن جهانی داووس طرفین توافق کردند تخصص و تجربیات خود را برای پشتیبانی از تبریز در راه تلاش برای مواجهه با خطرات و بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله، توفان و بوران مبادله کرده و همکاری‌های فنی و تخصصی خود در این حوزه را افزایش دهند.

وی با اشاره به تعهدات طرفین در این یادداشت تفاهم خاطرنشان کرد: شناسایی عوامل و مناطق خطرپذیر و آنالیز آن که منجربه تهیه نقشه ریسک برای تبریز شود، ارزیابی ریسک و میزان و شدت آن با هدف تشکیل یک پایگاه اطلاعاتی برای شهرداری تبریز، اولویت‌بندی ریسک از نظر اقدامات پیشگیرانه و کاهنده، کاهش هزینه‌های کاهش ریسک، آمادگی مداوم و قرار گرفتن در وضعیت هشدار بهنگام، برنامه‌ریزی برای مدیریت یکپارچه بحران و توجه به امر آموزش از جمله تعهدات مدیریت شهری تبریز برای همکاری با انجمن جهانی ریسک به شمار می‌رود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن تمام مفاد این تفاهم‌نامه زیرساخت‌های مدیریت بحران شهری تبریز بیش از گذشته تقویت شود.

 

 

    نظرات