افتتاح ۱۷ نیروگاه خورشیدی به طور همزمان در کشور

افتتاح ۱۷ نیروگاه خورشیدی به طور همزمان در کشور

http://www.bananews.irمراسم افتتاح ۱۷ نیروگاه خورشیدی به طور همزمان در ۱۷ دانشگاه کشور امروز - یکشنبه - با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دانشگاه تهران برگزار شد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) طرح احداث نیروگاه های ۲۰ کیلو واتی انرژی خورشیدی با ارایه تسهیلاتی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان برای هر دانشگاه آغاز شده است و در مجموع اعتباری معادل سه میلیارد و ۴۰۰ میلوین تومان برای این ۱۷ پروژه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این مراکز تخصیص داده شده است .

این نیروگاهها در دانشگاه های اصفهان ، صنعتی امیرکبیر ، شهید باهنر کرمان ، دانشگاه تهران ، دانشگاه شهید چمران اهواز ، خلیج فارس بوشهر ، دانشگاه رازی کرمانشاه ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، صنعتی شریف ، شیراز ، دانشگاه قم ، کاشان ، یزد ، صنعتی اصفهان ، پژوهشگاه صنعت نفت و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران احداث شده است.

راه اندازی نیروگاه های خورشیدی به دلیل امکان تولید در هر مکان ، قابلیت تولید در محل مصرف و عدم نیاز به سیستم های انتقال و توزیع ، نداشتن اثرات مخرب زیست محیطی ، قابلیت اشتغالزایی و سودمندی برای اقتصاد ملی بسیار مهم هستند .

 

 

    نظرات