تجمع مهندسان تهران در اعتراض به توهین به مقدسات اسلامی

تجمع مهندسان تهران در اعتراض به توهین به مقدسات اسلامی

http://www.bananews.irرئیس شورای شهر تهران در تجمع مهندسان تهران در اعتراض به توهین به مقدسات اسلامی گفت: صهیونیست ها برای مقابله با بیداری اسلامی به راههای تفرقه انگیز مثل ایجاد تنش بین ترکیه و سوریه و زیر سئوال بردن قداست اسلام و مسلمین روی آوردند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران امروز یکشنبه در تجمع بزرگ مهندسان که درمحکومیت اهانت به پیامبر اعظم (ص) در میدان فردوسی تهران برگزار شد، با اشاره به سابقه ستیزه جویی نظام استکباری با اسلام و دیگر ادیان الهی از صدر اسلام تاکنون گفت: صهیونیست ها برای مقابله با بیداری اسلامی که آن را الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران می دانستند به راههای تفرقه انگیزی مثل ایجاد تنش بین ترکیه و سوریه، زیر سئوال بردن قداست اسلام و مسلمین و توهین به پیامبر اعظم (ص) روی آوردند.

چمران با بیان اینکه هدف از این اقدامات، ایجاد بی انگیزگی مسلمانان نسبت به مقدسات اسلامی است، افزود: نوکران امریکا و صهیونیست ها با این هدف اقدام به ساخت و انتشار چنین فیلم موهن، ضد اخلاقی، تمسخر آمیز و ضد انسانی کردند.

وی با اشاره به اینکه متعاقب این اقدام موهن تلاش هایی نیز در رسانه های فرانسوی و اسپانیولی صورت گرفت، گفت: پیامبر اسلام(ص) در دل ملت های مسلمان جای دارد، مورد احترام همه مذاهب اسلامی است و مسلمانان اهانت به این شخصیت بزرگ را نمی پذیرند.

چمران افزود: در صدر اسلام هم قران و پیامبر اعظم (ص) را مورد تمسخر قرار می دادند اما به جایی نرسیدند چرا که اسلام زنده است، به حرکت روبه جلو خود ادامه می دهد و با این تمسخرها و فیلم های موهن شکست نخواهد خورد.

بنابراین گزارش، تجمع بزرگ مهندسان در هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)امروز در میدان فردوسی برگزار شد و تجمع کنندگان با شعارهای مرگ برآمریکا، مرگ برانگلیس، مرگ بر فرانسه انزجار خود را از سیاست های دولت های غربی بویژه فرانسه در توهین به پیامبر اکرم(ص) اعلام کردند.

در پایان این تجمع، در محکومیت سیاست های آمریکا و صهیونیست ها در توهین به پیامبر اعظم(ص)،‌ بیانیه ای در ۴ بند قرائت شد.

متن بیانیه یه این شرح است:

پیام‌آوران الهی از آدم تا محمد (ص) آمدند تا با عنصر جهل مبارزه و عنصر عدالت را در هستی بگسترانند. آنان آمدند تا نور را بر ظلمات و حق را بر طاغوت مسلط نمایند، هر پیامبری که در سلسله انیباء طلوع می‌کرد تکمیل کننده دین خدا بود تا این که تکمیل دین با ظهور پیامبر عظیم الشان اسلام کامل گردید. دین محمد (ص) نه فقط دین اخلاق فردی و عبادی است که محتوای سیاست و اجتماع را در خود داشت.

دین اسلام واحد پاسخگویی به همه نیازهای بشر و در همه اعصار و زمان‌هاست و این خود یکی از معجزات اسلام عزیز است. امام راحل و عظیم الشان ما با طلوع و حیات سیاسی خود ثابت نمود که می‌توان با اسلام پاسخگوی همه نیازهای مادی و معنوی بشر بود و با صدای رسا به جهانیان اعلام نمود که اندیشه ناقص بشری نمی‌تواند مسیر کمال بشری را رهنمود شود و نسخه جایگزین آن را اسلام رسول الله (ص) اعلام نمود. اسلامی که اسلام ناب محمدی (ص) نام گرفت و در مقابل اسلام زر و زور، اسلام نکبت و ذلت، اسلام ملاهای درباری، اسلام ابوسفیان‌ها و در یک کلمه اسلام آمریکایی صف آرایی نمود. اقبال جهانیان به اسلام ناب موجب لرزه در کاخ‌های سرخ و سفید شد و جهانخواران با عجله خود را در مقابل اسلام قرار دادند

هنوز ده سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که کانون حملات جهانخواران به سمت نبی گرامی اسلام (ص) نشانه رفت و سلمان رشدی مرتد را برای قبح شکنی و مبارزه فکری، فرهنگی با اصل اسلام به میدان فرستادند و سلسله حملات به رسول مکرم اسلام در قالب ابزارهای مختلف آغاز شد. امام راحل می‌فرمود ما بغض و کینه دنیای غرب با اسلام را در مسائلی مانند اقدام سلمان رشدی مرتد جستجو می‌نماییم؛ چرا که پس از صدور حکم تاریخی امام (ره) دنیای کفر و بربریت سفرای خود را از ایران فرا خواندند تا ثابت نمایند که اقدام سلمان رشدی مورد تایید و حمایت آنان است.

با خیزش موج دوم بیداری اسلامی از سال ۱۳۸۹ (هجری شمسی) و به سقوط کشانده شدن عمال عرب از سرزمین‌‌های اسلامی، مجددا بغض و کینه دنیای غرب ساحت قدسی رسول‌الله (ص) را نشانه رفت و مدعیان آزادی، اشرف بنی آدم را به زشت‌ترین وجه ممکن به تصویر کشیدند. از آنجایی که پیامبر اسلام (ص) همچون قرآن عظیم نقطه کانونی وحدت مسلمین می‌باشد این حادثه نیز به فرصتی دیگر در بیداری مسلمانان انجامید و چهره کریه غرب بیش از پیش برای مسلمانان خود نمایی کرد.

مسلمانان در میدان عمل دیدند که مفهوم آزادی و حقوق بشر شعاری دروغین بیش نیست و مدینه فاضله‌ای که غرب از لیبرال دموکراسی ترسیم کرده بود به یکباره فرو ریخت. حادثه توهین به پیامبر (ص) منشاء وحدت بیشتر مسلمین شد و حاصل آن اجماع مسلمین در سراسر جهان و حذف مرزبندی مسلمانان تندرو و کندرو بود.

ما مهندسان مسلمان همانند سایر مسلمین جهان در اینجا جمع شده‌ایم تا یک بار دیگر فریاد برائت خود را از مشترکین اعلام و با روح قدسی رسول‌لله (ص) تجدید پیمان نماییم.

۱-ما واقعه توهین به پیامبر اعظم را نه یک حادثه و سهل ‌انگاری که یک طراحی حساب شده در آستانه حادثه یازده سپتامبر می‌دانیم و آن را میزانی برای وحشت غرب از گسترش اسلام ارزیابی می‌کنیم.

۲-ما دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی را متهم ردیف اول در این اهانت بزرگ می‌دانیم و عدم عذرخواهی دولت آمریکا از مسلمانان و عدم پیگیری حقوقی آن را سندی بر این اتهام اعلام می‌کنیم.

۳-ما بر این باوریم که تست آستانه تحمل مسلمانان و معرفی مسلم انان به عنوان عوامل خشونت، بخشی از این سناریو است.لذا مسلمانان باید با هوشیاری کامل از هرگونه رفتار نسنجیده‌ای که موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود خودداری نمایند و حرکت اعتراض آمیز خود را تا مرحله‌ی عذرخواهی و محاکمه عاملان ادامه دهند.

۴-حادثه توهین به پیامبر (ص) در آمریکا نشان داد که دشمنی استکبار با انقلاب اسلامی نه به خاطر رفتار مستقل و عزت خواهانه ملت ایران که به خاطر عمق کینه استکبار به اصل اسلام بر می‌گردد. لذا مذاکره یا رابطه با چنین دولتی را خیانت به اسلام دانسته و هرگونه تخلف از این اصل مهم را محکوم می‌نماییم.

 

 

 

    نظرات