ممبینی:اعتبارات شهرداری متناسب با وصول درآمدها اختصاص یافته است

ممبینی:اعتبارات شهرداری متناسب با وصول درآمدها اختصاص یافته است

http://www.bananews.ir/معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی درباره ادعای شهرداری تهران مبنی‌بر اینکه «دولت یک ریال از سهم یارانه مترو و اتوبوسرانی را در سال جاری پرداخت نکرده است»، اظهار کرد که اعتبارات شهرداری متناسب با وصول درآمدها اختصاص داده شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رحیم ممبینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر این‌که اعتبارات شهرداری متناسب با وصول درآمدها اختصاص داده شده‌ است، تصریح کرد: در مورد شهرداری تهران در قانون بودجه برای پروژه‌‌های قطار شهری و یارانه بلیت آن اعتباراتی تصویب شده است.

* اختصاص اعتبارات شهرداری متناسب با وصول درآمدها

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور افزود: یارانه بلیت قطار درون شهری را متناسب با وصول درآمدها به وزارت کشور تخصیص دادیم تا شهرداری تهران از این طریق مبلغ را وصول کند.

او با اشاره به این‌که تخصیص اعتبار متناسب با وصول درآمد صورت گرفته است، اضافه کرد: علاوه بر این به خط چهار متروی تهران برای فاینانس حدود ۴۴ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

* ماجرای یک تخصیص مترویی

تخصیص اعتبار به شهرداری و نارضایتی شهردار تهران از روند اختصاص اعتبارات موضوع جدیدی نیست و مدتی است که از یک سوی شهردار تهران نسبت به پرداخت نشدن گله دارد و از سوی دیگر دولت تاکید می‌کند که پرداخت براساس مصوبات و درآمدها انجام شده‌است.

در این بین چندی پیش محمدباقر قالیباف مدعی شده بود دولت یک ریال از سهم یارانه مترو و اتوبوسرانی را در سال جاری نپرداخته است.

این درحالی است که احمدی‌نژاد در نشستی خبری درباره اقدامات دولت برای شهر تهران عنوان کرد:در این هفت سال دولت چند برابر ۳۰ سال گذشته به شهر تهران کمک کرده است و این کمک‌ها تدوام دارد.

رییس‌جمهور با اشاره به این‌که سرمایه‌گذاری دولت برای یک تونل ۱۰ کیلومتری که به زودی افتتاح می‌شود و کمک به توسعه مترو از جمله این اقدامات است، گفته بود:مردم تهران حق زیادی بر گردن ایران دارند و آنها در دوران انقلاب و دفاع مقدس، فعالیت‌های زیادی کرده‌اند و ما از هم کمک به زندگی بهتر در این شهر مضایقه نمی‌کنیم.

به گفته احمدی‌نژاد دولت ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای شهر تهران کمک کرده است و این را ادامه خواهد داد.

اما در این باره سیدجعفر تشکری هاشمی ـ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ـ روز سه‌شنبه در جلسه علنی شورای شهر تهران باز هم ادعای پرداخت نشدن کمک‌های مالی دولت به شهرداری تهران را تکرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه مترو راه حل ترافیک تهران است، مدعی شد:هیچ گاه مصوبات مجلس در این مورد اجرایی نشده و به جز یاری شهرداری تهران و شورای شهر اقدامی صورت نگرفته است.

 

    نظرات