قیمت برق تا پایان سال تغییر نمی‌کند

قیمت برق تا پایان سال تغییر نمی‌کند

http://www.bananews.ir/اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها فعلا متوقف شده است و باوجود ضرورت موجود برای تغییر قیمت‌ها، قیمت برق تا پایان امسال تغییر نمی‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام این خبر تصریح کرد: قیمت برق تا پایان سال جاری تغییر نمی‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد بهزاد همچنین در مورد احتمال اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها تا پایان سال جاری خاطرنشان کرد: مجلس در نظر دارد کرده که اجرای گام دوم متوقف شود و فعلا وضعیت به همین صورت است.

بهزاد (معاون وزیر نیرو)

اعلام نظر معاون وزیر نیرو درباره افزایش نیافتن قیمت برق تا پایان سال جاری درحالی صورت می‌گیرد که پیشتر اعلام شده بود قیمت آب نیز تا پایان سال تغییر نخواهد یافت.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با بیان این‌که تا این لحظه در راستای هدفمندی‌ یارانه‌ها برای بخش آب، بخش‌نامه‌ای ارسال نشده است، گفت: هیچ دستورالعمل جدیدی نداریم بنابراین همچنان قوانین گذشته را اعمال می کنیم و تغییری در قیمت آب شرب و مصرف خانگی و یا در بخش کشاورزی اعلام نشده است.

علیرضا دائمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در مورد احتمال تغییر قیمت آب تا پایان سال جاری اظهار کرد: قانون می‌گوید تا پایان برنامه پنجم قیمت آب باید به قیمت واقعی برسد. الان تقریبا یک چهارم قیمت واقعی آب دریافت می‌شود اما احتمالا تا آخر امسال با توجه به وضعیت اقتصادی افزایش قیمت نداریم.

علیرضا دائمی با اشاره به میانگین ۹۹۰ تومانی برای قیمت تمام‌شده آب اظهار کرد: هدف گیری باید این باشد تا پایان برنامه پنجم به حکم قانون برسیم. مردم باید آمادگی داشته باشند که با مصارف صحیح‌تر آب مصارف خانگی صرفه جویی کنند و جزو مصرف‌کنندگان بالا نباشند چرا که مصرف کنندگان دهک پایین با این که معافیت دارند، به تدریج حالت پلکانی افزایش قیمت طی می‌شود.

وزیر نیرو نیز پیشتر با تاکید بر این‌که اجرای هدفمندی‌ یارانه‌ها شرایط خاص خود را دارد و باید شرایط بین‌المللی، شرایط داخلی کشور و هم شرایط آستانه تحمل مردم برای چنین رویدادی سنجیده شود، گفته بود: برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها نیازمند تفاهم همه جانبه همانند مرحله اول هستیم زیرا بدون فضای تفاهم امکان اجرای گام دوم نیست.

    نظرات