خطوط برق فشار قوی با تهران خداحافظی می‌کنند

خطوط برق فشار قوی با تهران خداحافظی می‌کنند

http://www.bananews.ir/با تصمیم شرکت برق تهران برای جمع‌آوری خطوط برق فشار قوی از سطح شهر، تونل‌های زیرزمینی انتقال کابل‌های برق با سرعت در حال توسعه است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) کلان شهر تهران با سرمایه‌گذاری بالای شرکت برق‌، دارای خطوط انتقال برق زیرزمینی شده‌است که علاوه بر کمک به جمع‌آوری خطوط برق فشار قوی، به کاهش تلفات برق در شبکه نیز کمک می‌کند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به رشد دائم شبکه برق شهری تهران اظهار کرد: ما باید برق متقاضیان جدید را تامین کنیم. بنابراین لازم است که کیفیت شبکه را از نظر ضریب اطمینان و ایمنی بالا ببریم؛ در کلان شهری مثل تهران احداث خطوط هوایی دیگر کار راحتی نیست.

حسینی با تاکید بر لزوم توجه به مبلمان شهری در تهران گفت: تمام خطوط فشار قوی‌ که در تهران مزاحم شناخته می‌شود از این پس همگی از طریق کابل‌های فشار قوی‌ که برای نخستین بار در سال جاری تولید شده است، به صورت زیرزمینی منتقل می‌شوند.

بازدید از تونل های انتقال کابل فشار قوی برق تهران

وی با اشاره به ویژگی‌های خطوط زیرزمینی برق در پایتخت، گفت: کابل‌های ۲۳۰ کیلوولت، از طریق تونل‌هایی که در عمق ۱۰ متری زیرزمین حفظ شده عبور داده می‌شود، ضمن این که از نظر پدافند غیر عامل هم این کار ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی با اشاره به ضریب امنیت طرح جدید تصریح کرد: فرق اساسی بین خطوط زیرزمینی و خطوط هوایی این است که نرخ خرابی خطوط زیرزمینی و آسیب‌پذیری آنها نسبت به خطوط هوایی کمتراست. شبکه‌هایی احداث می‌کنیم که اثرات بسیار خوبی دارند و برق متقاضیان را تامین می‌کنند. افزایش ضریب ایمنی شبکه، کاهش تلفات و بهبود ولتاژ از مزایای خطوط زیرزمینی هستند.

بازدید از تونل های انتقال کابل فشار قوی برق تهران

حسینی تاکید کرد: خطوط زیرزمینی از نظر بهره‌وری نیز وضعیت خوبی دارند و با انتقال انرژی تولیدی نیروگاه‌ها طبیعتا راندمان نیز بالا می‌روند.

۳۰ کیلومتر کابل زیرزمینی در دستور کار است

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌‌ای تهران با اشاره به این که در حال حاضر حدود ۳۰ کیلومتر تونل انتقال کابل زیرزمینی در دست کار است، گفت: حدود ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گرفته است بنابراین در تمام خطوط جدیدی که الان در تهران احداث می‌کنیم سیاست خطوط زیرزمینی دنبال می‌شود.

به گفته وی، شبکه‌های فشار قوی زیرزمینی هستند و خطوط فرسوده‌ای که کارآیی آنها در سطح تهران از بین رفته جمع‌آوری شده و خطوط جدید زیرزمینی احداث می‌شود.

 

    نظرات