تحویل مسکن مهر به اقشار مرفه!

تحویل مسکن مهر به اقشار مرفه!

http://www.bananews.ir/در حالی که برخی از متقاضیان مسکن مهر به دلیل وام‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان از دریافت مسکن مهر حذف می شوند، متمولانی که قبل از سال ۸۴ خانه خریداری کردند، با خودروهای گران قیمت برای تحویل مسکن مهر به پرند می روند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسکن مهر اگرچه توانسته مشکلات بخشی از متقاضیان را برطرف کند اما برخی از قوانین وضع شده از سوی دولت، راه را برای عده ای سودجو باز کرده است در حالی که عده ای که واقعا نیازمند هستند و فرصت استفاده از این تسهیلات را ندارند.

براساس قانونی که دولت برای واجدین شرایط مسکن مهر وضع کرده است، متقاضیان نباید بعد از تاریخ ۱ /۱/ ۸۴ ، زمین یا ساختمانی را خریداری کرده باشند و در واقع در این مدت نباید سندی به نام متقاضی، همسر و یا فرزند بالای ۱۸ سال آنها زده شده باشد.

همچنین براساس شرایط دیگر مسکن مهر، متقاضیان نباید در این مدت وام و یا تسهیلات دولتی دریافت کرده باشند و در واقع حتی اگر متقاضی مستاجر باشد اما تسهیلات ۵ میلیون تومانی هم گرفته باشد نمی تواند مسکن مهر ثبت نام کند.

این در حالی است که برخی از افراد که قبل از سال ۸۴ خانه و یا ملکی را خریداری کردند به راحتی اجازه ثبت نام در این طرح را دارند، حتی اگر وضعیت مالی بسیار خوبی هم داشته باشند اما بسیاری از متقاضیان که حتی وام ۵ میلیون تومانی گرفتند از دریافت مسکن مهر محروم هستند.

به دلیل همین شرایط، بسیاری از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید پرند که از دو سال پیش، پول به حساب دولت واریز کرده اند از لیست متقاضیان حذف شدند و هم اکنون هم با افزایش قیمت مسکن، توانایی خرید ندارند.

در خصوص این وضعیت نابسامان که شرایط مسکن مهر برای متقاضیان بوجود آورده است، دولت تاکنون پاسخ مناسبی نداده و وزیر راه و شهرسازی هم معتقد است که این قانون برای مسکن مهر تعیین شده و تمامی متقاضیان هم باید این شرط را رعایت کنند اما در این میان حق بسیاری از نیازمندان واقعی نادیده گرفته شده است.

صاحبان میلیونی مسکن مهر

یکی از متقاضیان مسکن مهر در شهر پرند که به دلیل ثبت یک وام ۵ میلیون تومانی از سال ۸۴ تاکنون، نمی تواند واحد خود را تحویل بگیرد، در این خصوص به مهر گفت: افرادی را دیده ام که با خودروهای گران قیمت به شرکت عمران پرند مراجعه می کنند و واحد خود را تحویل می گیرند.

وی افزود: این افراد هم هیچگاه نیاز به وام‌های کم قیمت دولتی نداشته اند که اسمشان در لیست، قرمز باشد، بنابراین خیلی راحت واجد شرایط مسکن مهر شده اند اما بنده و خیلی های دیگر برای دریافت یک وام میلیونی نمی توانیم، صاحب مسکن مهر شویم.

این متقاضی با اشاره به شرایط غیرواقعی مسکن مهر، گفت: چرا باید یک فرد که تا قبل از سال ۸۴ خانه مجللی هم خریداری کرده است، می تواند مسکن مهر داشته باشد اما بنده که هنوز مستاجرم و پول خرید خانه را در شهر تهران ندارم از لیست تحویل حذف می شوم.

البته علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اگر متقاضی کمتر از ۱۰ میلیون تومان وام گرفته باشد می تواند مسکن مهر بگیرد اما در این میان تکلیف متمولانی که قبل از سال ۸۴ ده ها خانه داشته اند و مسکن مهر می گیرند مشخص نیست.

 

 

    نظرات