بررسی استاندارد تعداد صندلی در برخی ایرلاین‌ها/ توجه به امنیت مسافران در پرواز

بررسی استاندارد تعداد صندلی در برخی ایرلاین‌ها/ توجه به امنیت مسافران در پرواز

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: افزایش تعداد صندلی در هواپیماهای داخلی نباید امنیت مسافران را در خطر بیاندازد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حمیدرضا پهلوانی در گفتگو با مهر در خصوص عدم رعایت استاندارد تعداد صندلی هواپیما از سوی برخی از ایرلاین‌ها، اظهار داشت: طراحی هر هواپیما براساس یک استاندارد خاص است و تعداد صندلی ها هم با توجه به نوع هواپیما از تعداد مشخصی شروع می شود و هر چقدر میزان صندلی ها زیاد باشد، قیمت بلیت هم کاهش پیدا می کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در دنیا هر هواپیمایی که تعداد صندلی های آن کمتر باشد، قیمت بلیت در آن گران تر است؛ همانطور که صندلی های جلو هواپیما در قسمت VIP قیمت بیشتری به نسبت دیگر صندلی ها دارد.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری صندلی ها و تعداد صندلی از سیاستهای شرکتهای هواپیمایی است، بیان کرد: باوجودی‌که تعداد صندلی در هر هواپیما بنا به تصمیم گیری یک شرکت هواپیمایی است، باید استاندارد صندلی ها طوری باشد که امنیت مسافران را به خطر نیاندازد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرارگرفتن برخی از صندلی ها در کنار درب های اضطراری هواپیما، گفت: درب خروجی هواپیما باید در راحت ترین و سریعترین وضعیت باشد، بنابراین اگر چنین موضوعی اتفاق افتاده باشد از سوی سازمان هواپیمایی کشوری بررسی خواهد شد.

 

 

    نظرات