شهردار قم: برخی از ساختمانها در قم بافت فرسوده را احیا می‌کنند

شهردار قم: برخی از ساختمانها در قم بافت فرسوده را احیا می‌کنند

http://www.bananews.ir/شهردار قم از ساخت برخی از ساختمانهای بی کیفیت در قم که موجب احیا کردن بافت فرسوده می شود انتقاد کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد دلبری ظهر شنبه در مراسم افتتاح نخستین ایستگاه آتش نشانی پردیسان بیان کرد: خدا را شاکریم که در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی توانستیم در منطقه هشت قم نخستین ایستگاه آتش نشانی را افتتاح کنیم.

وی گفت: باید برای حفظ امنیت، ایمنی و سلامت شهروندان تلاش خود را انجام داده و خدمات خود را بدین منظورارتقا دهیم و شهروندان را در مجموعه شهر کریمه اهل بیت به یکی از شهرهای استاندارد در زمینه سلامت و ایمنی تبدیل کنیم.

کاهش مدت زمان حضور در حوادث

شهردار قم بیان کرد: آتش نشانان با تلاش خود توانسته اند مدت زمان حضور خود در حوادث را کاهش دهند.

وی گفت: در مقوله ایمنی حتی ثانیه ها نیز دارای اهمیت است بنابرین از ابتدای خدمت خود در شهر قم بر تقویت سازمان آتش نشانی تاکید بسیاری داشتم اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب و استاندارد فاصله بسیاری داریم.

لزوم افزایش ایستگاه های آتش نشانی

دلبری با تاکید بر لزوم افزایش ایستگاه های آتش نشانی افزود: از مدیریت مالی و اداری شهرداری قم نیز خواسته شده است که برای تکمیل ماشین آلات مورد نیاز آتش نشانی اقدام کنند، همچنین بر لزوم جانمایی هر چه سریع تر ایستگاه های آتش نشانی تاکید شده است.

وی گفت: در پردیسان نخستین ایستگاه آتش نشانی بهره برداری شد و عملیات احداث دومین ایستگاه در این منطقه نیز باید در اولین زمان ممکن آغاز شود زیرا با توجه به رشد روز افزون جمعیت در این منطقه احداث ایستگاه آتش نشانی امری ضروری است.

نیروهای جدید برای سازمان آتش نشانی جذب می شوند

دلبری بیان کرد: نیروهای جدید برای سازمان آتش نشانی نیز با همکاری شورای اسلامی شهر در حال جذب هستند.

وی گفت: به زودی تجهیزات خریداری شده برای سازمان آتش نشانی به این شبکه خواهد پیوست.

تصویب قانون الزام تاییدیه خدمات ایمنی برای پایان کار

شهردار قم بیان کرد: در مجموعه معاونت شهرسازی قانون الزام تاییدیه خدمات ایمنی برای پایان کار و برای گرفتن مجوز ساخت مصوب شده است که باید در قم اعمال شود.

وی ادامه داد: اگر علاوه بر ساخت تجهیزات فنی که در ساختمان ها استفاده می شود، خدمات ایمنی نیز در نظر گرفته شود شاهد کاهش بسیاری از حوادث و سوانح خواهیم بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از ساختمان های مسکونی به گونه ای ساخته می شود که مجددا بافت فرسوده در آن احیا می شود به این شکل که اقدام به ساخت ساختمان هایی با کمترین مصالح ایمنی می شود که این امر ناشی از فکر فرسوده است.

دلبری بیان کرد: چنانچه بافت فرسوده قم مشخص شود و افزایش نیابد مدیریت آن بافت فرسوده کار سختی نیست.

 

 

    نظرات