فاطمی عقدا: بخشی از تولیدکنندگان استانداردهای کیفیت محصول را رعایت نمی‌کنند

فاطمی عقدا: بخشی از تولیدکنندگان استانداردهای کیفیت محصول را رعایت نمی‌کنند

http://www.bananews.ir/سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام وجود استاندارد ساختمان و مصالح کافی در کشور از وجود ۸۵۰ استاندارد خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر فاطمی عقدا در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت استاندارد مصالح ساختمانی مورد استفاده در طرح‌های ملی و نیز توسط بخش خصوصی اظهار کرد: بیش از ۸۵۰ استاندارد مصالح ساختمانی در کشور تدوین شده است.

*۱۱ استاندارد جدید در دست تدوین است

وی با بیان اینکه در بین استانداردهای موجود ۲۶۰ استاندارد مصالح توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تدوین شده است، افزود: در سال جاری این مرکز عهده‌دار تدوین ۱۱ استاندارد در مورد ساختمان و مصالح است.

وی تاکید کرد: کشور از نظر دارا بودن استانداردهای ساختمانی دچار کمبود نیست، موردی که جای تردید دارد این است که علیرغم آنکه کلیه مصالح ساختمانی مشمول قانون اجرای استاندارد اجباری است، بخشی از تولیدکنندگان استانداردهای کیفیت محصول را رعایت نمی‌کنند.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خاطرنشان کرد: لازم است در طرح‌های بزرگ تنها از محصولاتی استفاده می‌شود که دارای نشان استاندارد یا گواهی نامه فنی مرکز مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی باشند.

در حالی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از وجود قوانین کافی در زمینه ساختمان و مصالح آن به ویژه در طرح های ملی سخن می گوید که هاشمی رییس سازمان نظام مهندسی کشور طی سخنانی اعلام کرده بود در برخی از پروژه‌های مسکن مهر یکی از مشکلات استفاده از مصالح غیر استاندارد بود که البته پس از اصلاح شدن به صاحبان خانه تحویل داده شد.

وی همچنین خاطر نشان کرده بود: از زمانی که ساخت و ساز مسکن مهر زیر نظر سازمان نظام مهندسی انجام شد دیگر مشکلاتی از این دست دیده نشده است.

    نظرات