رکود صنعت ساختمان در نیمه دوم سال/آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی در فصول سرد

رکود صنعت ساختمان در نیمه دوم سال/آسیب‌پذیری کارگران ساختمانی در فصول سرد

http://www.bananews.ir/دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: کارگران ساختمانی در فصول سرد آسیب‌پذیر هستند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص تغییرات جوی و آغاز فصول سرد و تأثیرات آن بر اقتصاد کارگران ساختمانی افزود: کارگران ساختمانی از جمله اقشاری هستند که اشتغال ایشان متأثر از عوامل جوی بوده از این رو با فرارسیدن فصول سرد اشتغال این قشرعظیم از کارگران به مخاطره افتاده و با رکود مواجه می‌شود.

وی اظهارکرد: همه ساله با آغاز فصول سرد صنعت ساختمان به خواب زمستانی فرو می‌رود و بیشترین زیان این امر متوجه کارگران ساختمانی می شود.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور تصریح کرد: کارگران ساختمانی در فصول سرد با توجه به حضور کارگران فصلی و رکود ساخت و ساز از نظر اقتصادی بسیار آسیب پذیر بوده و نیازمند حمایت، توجه و برنامه‌ریزی هستند.

یارمحمدی با اشاره به رکود صنعت ساختمان در نیمه دوم هر سال، ادامه داد: رکود در نیمه دوم هر سال دلایل مختلفی دارد از جمله این دلایل را می‌توان به مشکلات اجرایی در ساخت با توجه به مقررات و آیین نامه‌های ساختمان و مشکلات خاص نیروی کار در فعالیت‌های شغلی بیان کرد.

وی همچنین در خصوص بهبود شرایط عمومی کارگران ساختمانی و عملکرد کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی و انجمن‌های مربوط خاطرنشان کرد: بهبود شرایط عمومی و تخصصی کارگران ساختمانی تحت تأثیر مجموعه عوامل خارجی ( برون سازمانی انجمن‌ها) متعددی بوده که بر اداره و عملکرد انجمنها تاثیرگذار است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور اذعان کرد: بهبود شرایط عمومی و تخصصی کارگران مجموعه فرآیندهای تدریجی بوده که با گذشت زمان قابل تحقق و دست‌یابی است و اگر وضعیت کارگران ساختمانی در شرایط آرمانی قرار داشت کار انجمنها بسیار سهل و آسان بود.

وی درباره عملکرد کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور گفت: در بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور با پژوهش و رصد مشکلات کارگران ساختمانی کشور به ارائه نظر مشورتی و طرح راهکارهای برون رفت از بحران‌های موجود در امور این قشر پرداخته و در این خصوص به ارائه نظرات خود درباره رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی و دفاع از آن در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی پرداخت که تا کنون نتایج قابل قبول در حل مشکلات موجود داشته‌ایم و طی روزهای آینده شاهد ارجاع این طرح به صحن علنی مجلس خواهیم بود.

    نظرات