حمایت روسیه از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در ایران

حمایت روسیه از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در ایران

http://www.bananews.ir/رییس راه آهن روسیه گفت: کشورش از توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در ایران حمایت می‌کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ولادیمیر یاکونین در آیین بهره‌برداری از پروژه برقی کردن راه آهن تبریز - آذرشهر، نخستین پروژه همکاری ایران و روسیه در صنعت حمل و نقل ریلی افزود: اگر چه این پروژه از نظر حجم بزرگ نیست اما در روسیه ضرب‌المثلی وجود دارد که آغاز کار مهم است و این آغاز خوبی برای همکاری‌های بعدی دو کشور است.

وی اظهارکرد: بهره‌برداری از این پروژه باعث تقویت روابط دو کشور شده و روسیه از توسعه صعت حمل و نقل ریلی در ایران حمایت می‌کند.

یاکونین گفت: با ایرانی‌ها در حین احداث پروژه هماهنگ بوده و کار بدون هیچ گونه فشار و مانعی انجام شد، سالهاست از آمادگی برای توسعه روابط صحبت می کنیم و بر گسترش این روابط امیدواریم. همکاری بین دو راه آهن ایران و روسیه ادامه خواهد یافت چراکه این حرفه صلح‌آمیزترین حرفه است.

وی از آمادگی شرکت راه آهن روسیه برای توسعه همکاری‌ها و ایجاد کارخانه‌های تولیدی بالادستی راه آهن و نیز آموزش نیروی انسانی در زمینه راه آهن و احداث کارخانه‌های تولید لوکوموتیو و واگن خبر داد تا خطوط تکمیلی پروژه حمل و نقل ریلی نیز بین دو کشور ایجاد شود.

پروژه برقی کردن راه آهن تبریز - آذرشهر به طول ۴۶ کیلومتر به عنوان نخستین پروژه مشترک همکاری بین راه ‌آهن ایران و روسیه محسوب می شود که برای بهره‌برداری از آن ۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده است.

احداث ۱۱هزار کیلومتر خط آهن در کشور

علی اکبر آقایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نیز در این مراسم گفت: به طور متوسط سالانه یک هزار کیلومتر از این طرح به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه بیش از سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه و بزرگ راه نیز احداث و به مجموع خطوط مواصلاتی کشور افزوده می شود.۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه کشور در بخش عمرانی به کار گرفته می شود که این موضوع نشان از عظم ملی برای انجام کارهای بزرگ دارد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در برهه‌ای از تاریخ که دولتهای استکباری و زورگو تصمیم به جلوگیری از پیشرفت آن دارند، به اقدام های بزرگ عمرانی و توسعه و گسترش زیرساختهای اساسی کشور دست زده است.

آقایی با اشاره به همکاریهای خوب فدراسیون روسیه با ایران در عرصه‌های سازندگی، اظهار امیدواری کرد: همکاری این دو کشور در عرصه‌های سیاسی و سازندگی نیز ادامه پیدا کند.

    نظرات