بررسی وضعیت ساختمان‌سازی در خوزستان

بررسی وضعیت ساختمان‌سازی در خوزستان

http://www.bananews.irرییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان با بیان این‌که افزایش هزینه‌های ساختمان‌سازی موجب کاهش ساخت و ساز شده است، گفت: در صورت ادامه این روند اکثر پروژه‌های ساخت‌و ساز ساختمان به تعطیلی کشانده می‌شوند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیاوش ساعی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در حال حاضر به طور متوسط هر سازنده برای ساخت هر ساختمان حدود ۳۰ درصد زیان را متحمل می‌شود.

وی افزود: در شرایط فعلی به دلیل بالا بودن نوسانات قیمتی انواع مصالح و خدمات ساختمانی، سازندگان نمی‌دانند که هزینه تمام شده ساختمان چقدر می‌شود و هیچ برآورد دقیقی از هزینه اتمام پروژه‌ نمی‌توانند داشته باشند.

ساعی‌فر تصریح‌کرد: قراردادها و دستمزدهای ساختمان‌سازی مربوط به نرخ سال ۹۰ است و این قراردادها متناسب با هزینه‌های فعلی ساختمان‌سازی نیست.

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان، اضافه کرد: در حال حاضر نوسانات نرخ ارز و به تبع آن افزایش قیمت مصالح و خدمت ساختمانی عامل اصلی افزایش هزینه ساخت و ساز است، این مشکل در تمام کشور وجود دارد و مختص اهواز و استان نیست.

وی گفت: سازندگان و انبوه‌سازان مجبورند با قراردادهای قبلی کار را انجام دهند، به همین دلیل در حال حاضر ساختمان‌سازی برای سازندگان توجیه اقتصادی ندارد اما سایر مشاغل این‌گونه نیستند و قرارداد کار در سایر مشاغل متناسب با هزینه‌ها وضعیت روز تغییر می‌کند.

 

    نظرات