عرضه سیمان در بورس کالا فعلا در اولویت ما نیست

عرضه سیمان در بورس کالا فعلا در اولویت ما نیست

http://www.bananews.ir/دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان گفت: با توجه به مصوبات کمیته ماده یک و هماهنگی‌هایی که با سازمان حمایت از تولید‌کنندگان کشور انجام شده افزایش نرخ ۲۲ درصدی در مورد سیمان به تصویب و ابلاغ رسیده است اما با این حال عرضه سیمان در بورس کالا فعلا در اولویت ما نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مسلم دریه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اتفاقاتی که اخیرا در صنعت سیمان رخ داده تصمیم بر آن شد که انجمن سیمان کشور به عنوان محوریت صنعت سیمان مباحث را از تولید تا بازار مصرف داخل کشور و همچنین صادرات مورد تصمیم‌گیری قرار دهد.

وی افزود: بر اساس فرآیندی که در این راستا طی کردیم و مصوبات کمیته ماده یک و همچنین هماهنگی با سازمان حمایت از تولیدکنندگان کشور، به افزایش نرخ ۲۲ درصدی با نظر کارشناسان رسیدیم و آن را به شرکت‌ها ابلاغ کردیم.

وی گفت: با بررسی‌هایی که انجام شده در اکثر استان‌ها هیچ مساله خاصی وجود ندارد تا آن جا که صنعت سیمان در بازار سرمایه و بورس هم رشد مثبتی داشته است.

دریه با بیان اینکه برای عرضه سیمان در بورس کالا فعلا برنامه‌ای نداریم، گفت: البته ما ساز و کار عرضه آن را پیش‌بینی کرده‌ایم و زمانی که مجموعه کارخانجات آماده فعالیت شوند سعی می‌کنیم در این عرصه نیز حضور پیدا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که قیمت سیمان با توجه به مازاد عرضه‌ای که وجود دارد تا پایان سال تغییر به خصوصی نکند و بازار آن با آرامی پیش برود و مصرف‌کنندگان مشکلی برای تامین سیمان نداشته باشند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان علت افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت تمام شده سیمان را بالا رفتن هزینه‌هایی همچون تجهیزات و قطعات، دستمزد و هزینه نیروی انسانی، افزایش صددرصدی پاکت برای سیمان و هزینه‌های حمل و نقل عنوان کرد.

 

    نظرات