قطار ملایر کرمانشاه خرداد ۹۲ روی ریل می‌افتد

قطار ملایر کرمانشاه خرداد ۹۲ روی ریل می‌افتد

http://www.bananews.ir/مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک راه‌آهن گفت: برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شده برای راه‌آهن ملایر- کرمانشاه به گونه‌ای ارائه و اجرایی می‌شود که این پروژه تا پایان خرداد ماه سال ۹۲ به شبکه ریلی کشور متصل شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک راه‌آهن ‌ افزود: جلسات منظمی برای پیگیری وضعیت اجرایی و کنترل روند عملیاتی پروژه‌های ویژه و اولویت‌دار با حضور مدیران و مسئولان شرکت‌ ساخت برگزار و تصمیمات مهمی برای بهبود اجرای پروژه‌های ریلی اتخاذ می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها راه آهن ملایر کرمانشاه است که پس از بررسی‌های صورت گرفته، پیشرفت فیزیکی قطعات ۴/الف ۷۳ درصد، ۴/ب ۶۲ درصد، ۵/الف ۸۲ درصد، ۵/ب ۶۲ درصد و قطعه ۵ تکمیلی ۷۸ درصد اعلام شد.

خطیبی در خصوص وضعیت کنونی این پروژه افزود: با توجه به الویتی که برای تکمیل راه‌آهن ملایر- کرمانشاه در نظر گرفته شده عملیات اجرایی محور و تکمیل تملک اراضی این پروژه با جدیت در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های تعیین شده در جلسه این بود که هر چه سریع‌تر در خصوص اتمام ۲۰ کیلومتر ابتدایی مسیر اقدام شود و ریلگذاری این محدوده نیز باید از تاریخ ۲۰ آذر ماه آغاز و در طول یک ماه نیز زیرسازی مسیر تکمیل شود.

مدیرکل ساخت و توسعه منطقه یک راه‌آهن یکی از مهمترین ملزومات تحقق الویت‌های اجرایی این پروژه را تخصیص اعتبار عنوان کرد و گفت: این طرح ریلی یکی از مصوبات سفر مقام معظم رهبری و نیز سفرهای استانی ریاست محترم جمهور بوده و عزم ما برای اتمام هرچه سریعتر و بهره برداری از این پروژه استراتژیک، جدی است.

 

    نظرات