خط ریلی شوشتر - هفت‌تپه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

خط ریلی شوشتر - هفت‌تپه دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه‌آهن جنوب از احداث خط‌ آهن جدید خبرداد و گفت: خط ریلی شوشتر- هفت‌تپه که حدود ۵۷ کیلومتر است با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر امسال‌ به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) خسرو رشیدی در گفت‌ وگو با ایسنا اظهارکرد: ما باید راه‌آهن را به نقاطی بکشانیم که قطب‌های صنعت و کشاورزی استان هستند؛ لذا سعی داریم که ظرفیت خطوط موجود را افزایش داده و تا حد امکان خطوط را دوخطه کنیم.

وی به‌سازی و بازسازی خطوط ریلی را از اولویت کاری راه‌آهن جنوب عنوان‌ کرد و افزود: با توجه به بخش گلوگاهی لرستان- زاگرس، ظرفیت خطوط ریلی جنوب کشور در حال حاضر مناسب است، اما زمانی که وسعت این گلوگاه بیشتر شود آن موقع باید به سمت دو خطه شدن خطوط برویم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با اشاره به این‌ که محور جنوب به لحاظ جابجایی مسافر رتبه سوم را در کشور دارد، تصریح‌ کرد: سالانه حدود پنج تا شش میلیون تن بار و دو میلیون مسافر در خطوط ریلی استان جابجا می‌شود. با توجه به شرایط موجود این میزان جابجایی بد نیست، اما توان جابجایی خطوط ریلی استان بیشتر از وضع موجود است.

وی ادامه‌ داد: در منطقه لرستان ظرفیت خطوط ریلی محدود و تنها یک ریل برای جابجایی وجود دارد از طرفی چون باید هر دو قطار مسافربری و باربری از آن عبور کند قدری کار ما را با مشکل مواجه کرده است، اما اگر روزی این مسیر دو خطه شود و یا کیفیت خط آن بالاتر رود، می‌توان ظرفیت جابجایی خطوط ریلی را بیشتر کرد.

رشیدی بازسازی خطوط ایستگاه‌ها و به‌سازی خطوط شبکه ریلی را از مهمترین اقدامات این دستگاه در سال جاری عنوان‌ کرد و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال ما پرو‍ژه کنترل مرکزی ترافیک است که انجام آن امنیت و سرعت مسیر در ایستگاه‌ها را به مراتب بالاتر خواهد برد.

وی در ادامه به بخش‌خصوصی و واگذاری امور به این بخش اشاره‌ کرد و گفت: تاکنون ۹۵ درصد فعالیت‌های راه‌آهن جنوب همچون ساخت و نگهداری خطوط ریلی به بخش‌ خصوصی واگذار شده است و از این بابت عملکرد خوبی داشته‌ایم.

مدیرکل راه آهن جنوب عنوان‌ کرد: تاکنون میزان افزایش قیمت بلیط‌ها مناسب و در جهت رفاه حال مردم بوده است، هر چند که با توجه به شرایط موجود ممکن است شاهد افزایش قیمت بلیط‌ها باشیم.

 

    نظرات