کارگاه طرح اصول ایمنی برق در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

کارگاه طرح اصول ایمنی برق در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد

http://www.bananews.ir/کارگاه «طرح اصول ایمنی برق» در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) دکتر مریم ذکری، عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به ضرورت آموزش اصول ایمنی و نکات مربوط به بهداشت و سلامت محیط کار در دوره‌های فنی و مهندسی افزود: امروزه بسیاری از دانشجویان فنی ومهندسی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی فارغ التحصیل می‌شوند، در حالی که در هیچ واحد درسی به طور مستقیم و متمرکز با اصول ایمنی برق آشنا نمی‌شوند.

وی اظهار کرد: دانشجویان بعضا در طول دوره تحصیل خود با انجام آزمایش‌های عملی در معرض مخاطراتی قرار می‌گیرند که عدم آشنایی با نکات و اصول ایمنی می‌تواند اثرات زیانبار بسیاری برای آنان در بر داشته باشد.

ذکری با تأکید بر لزوم آشنایی با این اصول در طول زندگی کاری یک مهندس و حتی در زندگی شخصی بعنوان تجربه‌ای ارزشمند تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع کمیته ایمنی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان از سال‌های گذشته فعالیتهای زیادی را در این زمینه آغاز کرده که تهیه شیوه نامه اجرای طرح اصول ایمنی و تصویب آن در شورای آموزشی پژوهشی دانشکده از جمله آنهاست.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی برق وکامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: امسال و برای نخستین بار کارگاه طرح اصول ایمنی زیر نظر آموزش این دانشکده، با حضور بیش از یکصد نفر از دانشجویان کارشناسی ورودی ۸۹ رشته مهندسی برق و به مدت سه ساعت در تالار شهید فتوحی این دانشگاه برگزار شد.

وی ایمنی در صنعت برق، آشنایی با سیستم ارت و همبندی، کمکهای اولیه، نکات ایمنی در برق و نمایش فیلم و کلیپهای آموزشی به زبان اصلی و زبان فارسی جهت بیان بهتر مطالب را از جمله بخش‌های این کارگاه آموزشی بیان کرد.

    نظرات