جایگزینی «کانکس» با «چادر» برای عشایر ثابت

جایگزینی «کانکس» با «چادر» برای عشایر ثابت

http://www.bananews.ir/مدیرکل مدارس عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال پوشش تحصیلی را تا دورترین نقاط محروم کشور توسعه داده‌ایم، افزود: اگر در جایی دانش آموزی وجود داشته باشد که تحت پوشش قرار نگرفته، در صورت اعلام، پوشش تحصیلی وی آغاز می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبدالرسول شکیبافر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایر به ویژه مناطق محروم و دور افتاده گفت: آموزش و پرورش در دورترین مناطق نیز زمینه‌های تحصیل را فراهم کرده و در حال حاضر تمامی مناطق محروم به ویژه مناطق عشایری کوچ رو تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار دارند.

وی افزود: با همکاری سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور و استان‌ها از امسال در مناطقی که عشایر آنها به صورت ثابت هستند، کانکس جایگزین چادر شده است و امسال مشکلی به لحاظ اعتبارات و تجهیزات نداشتیم.

مدیرکل مدارس عشایر و مناطق کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش و پرورش موظف است برای دورترین مناطق نیز شرایط تحصیل دانش آموزان را فراهم کند تا هیچ کودکی از تحصیل بازنماند و تا کنون تمام تلاش خود را برای پوشش تحصیلی این مناطق انجام داده‌ایم.

شکیبافر عنوان کرد: با اجرای نظام ۳ ۳ ۶ دختران دانش آموزان این مناطق یک سال دیگر را در نظام تحصیلی باقی می‌مانند و به نظر می‌رسد با ورود ششم ابتدایی به نظام آموزشی، خانواده‌ها نیز رغبت بیشتری برای ادامه تحصیل فرزندان خود به ویژه دانش آموزان دختر خود داشته باشند و نرخ ترک تحصیل در این مناطق کاهش داشته و دانش آموزان کمتری از ادامه تحصیل بازماندند.

به گفته وی، سال گذشته ۵۵۰۰ مدرسه عشایر، حدود ۱۶۵ هزار دانش آموز عشایر را تحت پوشش قرار داد که آمارها نشان می‌دهد امسال نیز همین تعداد دانش آموز در مدارس عشایر در حال تحصیل هستند و با کاهش تعداد دانش آموزان در این مناطق مواجه نبوده‌ایم.

مدیرکل مدارس عشایر وزارت آموزش و پرورش همچنین خاطر نشان کرد: وضعیت امسال مدارس عشایر به لحاظ بهداشت و امکانات نسبت به سنوات قبل از شرایط بهتری برخوردار شده، اما همچنان برخی مشکلات وجود دارد که باید نسبت به رفع آنها اقدام شود.

    نظرات