هزینه ۱٫۵ میلیارد تومانی ساخت هرکیلومتر خط آهن

هزینه ۱٫۵ میلیارد تومانی ساخت هرکیلومتر خط آهن

http://www.bananews.irمعاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن با بیان اینکه کمربندی ریلی قم آماده بهره برداری است، گفت: قراردادهای فعلی ما براساس ساخت هرکیلومتر با هزینه ۱٫۵ میلیارد تومان است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی معینی در گفتگو با مهر با اشاره به اجرای پروژه کمربندی قم، اظهار داشت: کمربندی قم پروژه ویژه ای است که آماده بهره برداری است و هم اکنون قطارها بصورت آزمایشی در حال عبور از آن هستند.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن افزود: طول این کمربندی با احتساب رمپ های ورودی و خروجی به ۷۰ کیلومتر یک خطه می رسد که با دو خطه شدن طول آن ۱۴۰ کیلومتر خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه اجرای این پروژه، گفت: این پروژه از سال های قبل شروع شده بود به همین دلیل به ازای هریک کیلومتر یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است اما قراردادهای فعلی ما براساس ساخت هرکیلومتر با هزینه ۱٫۵ میلیارد تومان است.

وی بابیان اینکه شهر قم گلوگاه ویژه ای در مسیر قطار است، بیان کرد: موضوعی که مردم در شهر قم همیشه از آن گله مند بودند تردد قطارهای باری از داخل شهر بود زیرا قم یک شاهراه است و قطارهای باری از تهران و شمال کشور به قم می رود و از آنجا به جنوب غربی، مرکزی و شرقی کشور تقسیم می شوند بنابراین حجم تردد در این منطقه بسیار زیاد است.

معینی تصریح کرد: ورود قطارهای باری در سه محور منجر به ایجاد آلودگی صوتی، برخورد قطار با خودروها و یا افراد محلی می شد و در نهایت اهالی قم را از این وضعیت ناراضی کرده بود.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن با بیان اینکه با این پروژه، قطارهای باری دیگر وارد شهر قم نمی شوند، اظهار داشت: تحول بزرگی در ایمنی شهر و منظره شهری قم ایجاد شده است.

    نظرات