قیمت ۱۶۰ قلم مصالح‌ساختمانی از ۳ تا ۱۰۰ درصد رشد یافت

قیمت ۱۶۰ قلم مصالح‌ساختمانی از ۳ تا ۱۰۰ درصد رشد یافت

http://www.bananews.ir/به فاصله دو روز از اعلام عدم نگرانی معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی بابت قیمت مصالح‌ساختمانی، مرکز آمار ایران گزارش داده، قیمت ۱۶۰ قلم مصالح‌ساختمانی در نیمه‌اول امسال از ۳ تا ۱۰۴ درصد افزایش پیدا کرده طوری که میانگین رشد قیمت مصالح پرمصرف که تعدادشان به ۱۲ قلم می‌رسد در این مدت ۵۵ درصد بوده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ابوالفضل صومعه‌لو معاون وزیر راه‌وشهرسازی چهارشنبه گذشته به خبرنگار روابط‌عمومی همین وزارتخانه گفته بود: «نگرانی چندانی از بابت افزایش قیمت مصالحی همچون آهن و میلگرد و تاثیر آن بر قیمت واحدهای مسکونی وجود ندارد.»

مرکز آمار ایران، اما دیروز درباره همین دو گروه مصالح‌ساختمانی اعلام کرد: در نیمه‌اول امسال تیرآهن و میلگرد به ترتیب ۷۰ درصد و ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد قیمت داشته‌اند. گرانی مصالح‌ساختمانی را پیش‌تر سازنده‌ها نیز احساس کرده‌ بودند و در اظهاراتشان خطاب به دولت، مدام گوشزد می‌کردند.

براساس آنچه مرکز آمار ایران درباره قیمت مصالح‌ساختمانی اعلام کرده است: ۱۲ قلم مصالح‌ساختمانی پرمصرف از بین ۱۶۰ قلم انواع مصالح، در نیمه‌اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از ۳ تا ۱۰۴ درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند.

سنگ، آجر، تیرآهن، میلگرد، بلوک‌سفالی و گونی چتایی از جمله مصالحی هستند که رشد قیمت آنها در این مدت قابل ملاحظه بوده است.

لیست قیمت مصالح‌ساختمانی و تغییرات آن در ۶ ماه اول امسال در زیر آمده است:

    نظرات