سند محضری مسکن‌مهر کجاست؟

سند محضری مسکن‌مهر کجاست؟

http://www.bananews.ir/وزارت راه‌وشهرسازی طبق برنامه‌ زمان‌بندی و با سرعت نه چندان کم، مشغول افتتاح و تحویل واحدهای مسکونی‌مهر به متقاضیان است غافل از اینکه برای صدور اسناد محضری مالکیت این واحدها، راهی به مسافت تقریبی عمر دولت بعدی، پیش روی متقاضیان قرار دارد که عملا از توان فعلی این دولت خارج است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن‌مهر روز گذشته درباره تعیین تکلیف سندمحضری واحدهای مسکونی‌مهر گفت: صدور سند زمان‌بر است و تسریع بخشیدن به آن از حدود اختیارات وزارت راه‌وشهرسازی خارج است.

برای مسکن‌مهر شبیه همه املاک مسکونی غیرمهر، سند محضری صادر می‌شود با این تفاوت که دولت در متن سند، فقط اعیان واحدها را بنام شخص منتقل می‌کند. اما ظاهرا حجم افتتاح‌های مسکن‌مهر به قدری زیاد است که تهیه اسناد این واحدها از توان سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور خارج شده است.

از آنجا که صدور سندرسمی برای املاک در همین شهر تهران پروسه‌ای فوق‌العاده طولانی است، زمان انجام آن برای مسکن‌مهر با ضریب دو، افزایش پیدا کرده است.

در حال حاضر نگرانی عمده کسانی که مسکن‌مهرشان را بدون سند، تحویل گرفته‌اند این است که مبادا با تغییر دولت، برای همیشه از دستیابی به سندمحضری، دور بمانند.

مقداد همتی، مشاور وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه اعلام کرد: پس از صورت مجلس تفکیکی بعد از ساخت می‌توان سند واحدهای مسکن مهر را به نام صاحبان آنها ثبت کرد، اما این کار خارج از محدوده وظیفه وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: پرداخت پول واحدها و دفترچه اقساط و پرداخت آن ارتباطی به ثبت سند به نام صاحب واحد ندارد.

همتی همچنین اظهار کرد: ‌قبل از اینکه سند به نام متقاضیان واحدهای مسکن مهر ثبت شود متقاضیان می‌توانند اقساط را بپردازند و حتی در واحد خود ساکن شوند.

مشاور وزیر راه در مسکن مهر با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۶۰۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است، گفت: در زمینه این واحدها وزارت راه و شهرسازی تمام وظایف خود را انجام داده است و ثبت سند بر عهده سازمان ثبت اسناد است که از زیر مجموعه‌های وزارت راه نیست.

وی تاکید کرد: سازمان ثبت اسناد کشور با توجه به بضاعت خود در حال ثبت سند واحدهای مسکن مهر به نام صاحبان آنها است. همتی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن تعداد واحدهای مسکن مهر ثبت این حجم از سند زمان‌بر است. سازمان ثبت باید منابع انسانی و تجهیزاتی خود را زیاد کند تا بتواند با سرعت بیشتر سند واحدهای مسکن مهر را به نام صاحبان آنها ثبت کند.

 

    نظرات