افزایش بهای بلیت هواپیما در صورت تامین‌نشدن ارز مرجع برای ایرلاین‌ها

افزایش بهای بلیت هواپیما در صورت تامین‌نشدن ارز مرجع برای ایرلاین‌ها

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در صورتی افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی هواپیما را بررسی می‌کنیم که نتوانیم ارز مرجع برای شرکت‌های هواپیمایی تامین کنیم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد اعلام کرد: افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی بر مبنای تاثیر نرخ ارز بر هر ساعت پرواز است.

وی افزود: هر ساعت نفر پرواز بیش از ۲۰ دلار برای صنعت حمل و نقل هوایی هزینه دارد.

به گفته نیکزاد، در صورتی که نتوانیم ارز مرجع برای شرکت‌های هواپیمایی تامین کنیم، به منظور افزایش توان بخش خصوصی با کار کارشناسی مطلوب افزایش نرخ بلیت را بررسی می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این که ۱۸ ایرلاین روزانه با ۱۲۰۰ پرواز مسافران را جابه جا می‌کنند، افزود:‌ سالانه ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به وسیله حمل و نقل هوایی بخش خصوصی جابه‌جا می شوند.

وی در پایان به تصویب نرخ سوخت ۲۰۰ تومانی برای هواپیماها با کمک دولت اشاره کرد.

به گزارش ایسنا هفته گذشته برای نخستین رییس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در هفته‌های آینده خبر داد که با استقبال ایرلاین‌ها روبه‌رو شد؛ هر چند که شرکت‌های خصوصی حمل و نقل هوایی معتقدند که این افزایش بها باید در حد ۱۰۰ درصد باشد اما ظاهرا هنوز این موضوع به شکل مبسوطی مورد بررسی قرار نگرفته است.

در همین زمینه یک عضو کمیسیون عمران مجلس گفت که موضوع قیمت بلیت هواپیما هنوز در کمیسیون متبوعش مطرح نشده است.

حمیدرضا پشنگ به ایسنا گفت: هنوز در این خصوص بحثی در کمیسیون عمران مطرح نشده است، اما قبلا در مباحثی که مطرح شده بود، به این مساله اشاره شده است که هزینه‌های ناوگان هوایی کشور اخیرا افزایش یافته است.

    نظرات