وجود ۷۲ هزار هکتار محدوده بافت فرسوده غیررسمی در ایران

وجود ۷۲ هزار هکتار محدوده بافت فرسوده غیررسمی در ایران

http://www.bananews.irمدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بیش از ۷۲ هزار هکتار محدوده بافت فرسوده و بیش از ۴۰ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی در ایران وجود دارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) فرهاد قلی‌زاده در کارگاه آموزشی ساماندهی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های کشور موفقیت در طرح سکونتگاه‌های غیررسمی است که گریبانگیر شهرهای مختلف شده است.

وی با بیان اینکه نهضت عظیم احیای سکونتگاه‌های غیررسمی باید نهادینه شود اظهار کرد: با تشکیل ستاد ملی توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی معضلات فراوانی در ایران از بین می‌رود و یا به حداقل می‌رسد.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، مدیریت و تعامل بین مسوولان شهرستان رفسنجان را نمونه بارزی از راه‌های موفقیت در این پروژه خواند و تصریح کرد ابراز کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه تمام مسوولان و همچنین آموزش دادن ساکنان این گونه مناطق برای کسب موفقیت مؤثر است.

وی با تاکید بر تعریف چشم‌انداز برای شهر و مشخص کردن مسوولیت هر بخش گفت: تلاش برای فرهنگ‌سازی در جامعه و ارتقای آن و همچنین ارتباط با مردم مهم‌ترین اصل در زمینه کسب موفقیت است.

    نظرات