فرودگاه کلاله طلسم شد

فرودگاه کلاله طلسم شد

http://www.bananews.ir/افتتاح دوباره فرودگاه کلاله با حضور رئیس جمهور در سالجاری نیز نتوانست طلسم ۱۶ ساله رکود این فرودگاه را بشکند و بعد از مدتی کوتاهی فعالیت، پروازهای آن غیر فعال شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در ۱۶ سال گذشته مهیا نبودن زیرساختها و تجهیزات لازم، دلیل رکود این فرودگاه بوده و درحال حاضر دلایلی مثل کمبود سوخت و استقبال کم شرکتهای هواپیمایی عامل غیرفعال بودن پروازهای فرودگاه کلاله بیان می شود.

تکمیل و تبدیل فرودگاه کلاله به مسافربری در سفر اول دکتر احمدی نژاد به استان در سال ۸۴ آغاز شد و هم اکنون با احداث ترمینال، پارکینگ هواپیما، ساختمان برج مراقبت پرواز و تکنیکال بلاک (محل استقرار واحدهای عملیاتی شامل مراقبت پرواز، الکترونیک و شبکه ارتباطات هوانوردی) آماده پرواز هواپیماهای مسافربری است.

برای بهره برداری از این پروژه، حدود ۳۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شرکت فرودگاههای کشور و استان هزینه شده است.

فرودگاه کلاله که پس از تعطیلی ۱۶ ساله اردیبهشت امسال با حضور رئیس جمهور افتتاح شد و امید آن می رفت با برقراری پروازها، آرزوی دیرینه اهالی شرق گلستان برآورده شود و اولین سورتی پرواز آن چهارم تیرماه سالجاری با ۳۰ مسافر به مقصد تهران انجام شد.

طبق برنامه قرار بود ۱۰۰ ساعت از پروازهای فرودگاههای گلستان در فرودگاه کلاله انجام شود که سرانجام این فرودگاه پس از چند هفته فعالیت دوباره غیرفعال شد و اکنون بیش از سه ماه است که پروازی در آن انجام نمی شود.

این فرودگاه ۳۱۵ هکتار دارد و در سه کیلومتری غرب کلاله واقع شده و پیش از این برای پرواز هواپیماهای سمپاش از این مکان استفاده می شده است.

فرودگاه کلاله ۳۵ سال قدمت دارد و با توجه به فاصله بیش از ۳۰۰ کیلومتری شرق استان با فرودگاه بین المللی گرگان، تسریع در تکمیل فرودگاه کلاله باید در دستور کار قرار گیرد.

استان گلستان با توجه به موقعیت بسیار خوب گردشگری که دارد نیازمند توجه ویژه مسئولان بوده تا علاوه بر افزایش رفاه حال عموم شهروندان این استان در جذب گردشگر بیشتر داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و ... نیز به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

با توجه به ارتباط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی گلستان با کشورهای همسایه، فرودگاه استان تا آماده شدن کامل ظرفیتها فاصله دارد و باید بسترهای مورد نیاز فراهم شود تا بتواند نیازهای مردم استان و متقاضیانی که برای امر توسعه استان به منطقه سفر می کنند را تامین کند.

فرودگاه کلاله بزودی فعال می شود

فرماندار کلاله در پیگیری خبرنگار مهر با بیان اینکه آخرین اقدامات توسط استاندار و مدیرکل فرودگاههای استان برای برقراری پروازهای فرودگاه شهرستان انجام شده است، گفت: انشاء الله بزودی پروازهای این فرودگاه آغاز می شود.

نورالله نوراللهی افزود: قبلا پروازها مربوط به شرکت نفت بود که رزرو بلیط توسط اینترنت مشکلاتی داشت.

وی عنوان کرد: انشاء الله با قراردادی که با شرکت آسمان بسته شده است، رزرو بلیط از طریق اینترنت آسان خواهد شد و بزودی شاهد فعالیت مجدد این فرودگاه خواهیم بود.

گلستان دو فرودگاه در گرگان و کلاله دارد.

 

    نظرات