۴ محله تهران مستثنی از طرح‌تفصیلی

۴ محله تهران مستثنی از طرح‌تفصیلی

http://www.bananews.ir/معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه نگرانی در خصوص تغییر کاربری باغات کن وجود ندارد، گفت: باغات کن دارای کاربری فضای سبز تثبیت شده است. وی با بیان اینکه باغات کن مشمول طرح تفصیلی جدید نمی‌شود، افزود: محدوده باغات کن تثبیت شده است و نگرانی برای از بین رفتن این باغات وجود ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علیرضا جاوید با بیان این مطلب اظهار کرد: باغات کن مشمول بند هشت ابلاغیه مورخ نهم اردیبهشت سال ۹۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شده است و تغییر کاربری نخواهد داشت.

به گفته جاوید، بر اساس این بند از ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری، شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه با همکاری دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، پهنه‌های سکونت (R) محدوده‌های خاص را که دارای شرایط خاص هستند در حد تراکم مصوب طرح جامع یا در حد تراکم وضع موجود ملاک عمل یا در حد تراکم وضع موجود غالب محدوده های مورد نظر تعیین تکلیف کند و پس از تأیید نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تثبیت و در نقشه های طرح تفصیلی جدید شهر اعمال کند.

وی افزود: از جمله این اراضی، باغات کن و شهرک آزاد شهر در منطقه ۲۲، شهرک گلستان در منطقه ۴ و حریم امنیتی کاخ سعدآباد است.

 

    نظرات