کاهش ساخت‌وساز در کشور به دلیل کاهش معاملات ملک

کاهش ساخت‌وساز در کشور به دلیل کاهش معاملات ملک

http://www.bananews.ir/رییس کانون انبوه‌سازان کشور از کاهش ساخت‌وساز در کشور در پی کاهش معاملات ملک خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ایرج رهبر در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اشاره به رکود در بازار خرید و فروش ملک گفت: ساخت‌وساز نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: افزایش قیمت مصالح و همچنین عدم ثبات قیمت در روند کار ساخت‌وساز تاثیر‌گذار بوده است.

رهبر اظهار کرد: انبوه‌سازان و دیگر سازندگان ساختمان منتظر تصویب قیمت مصالح هستند. آنها بازار را می‌سنجند و قدرت خرید مردم را نیز در ساخت ساختمان در نظر می‌گیرند که آیا مردم قدرت خرید دارند و می‌توانند با قیمت‌ها کنار بیایند یا خیر.

به گفته‌ی رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور، انبوه‌سازان تمامی جوانب مورد نظر را بررسی کرده و با توجه به نیاز‌ها به ساخت‌وساز اقدام می‌کنند.

این فعال ساخت‌وساز در کشور تاکید کرد: رکود در کار ساخت‌وساز نیز هم‌چون معامله‌ی ملک پیش می‌آید اما سرمایه‌گذار باید زود تصمیم بگیرد که چه تعداد و در کجا بسازد یا دست نگهدارد.

وی تصریح کرد: به طور کامل نمی‌توان گفت کاهش ساخت‌وساز نسبت به سال گذشته چند درصد بوده اما آنچه مسلم است در تمام کشور این مورد دیده می‌شود.

وجود رکود در خرید و فروش به طور نسبی رکود در ساخت‌وساز مسکن را باعث می‌شود.

رییس کانون انبوه‌سازان کشور درباره قیمت مصالح نیز گفت: قیمت مصالح متغییر است اما با افزایش قیمت مصالح مواجه هستیم.

وی با اشاره به آمار منتشر‌شده از سوی مرکز آمار کشور خاطر نشان کرد: بر اساس این آمار سه تا ۱۰۳ درصد افزایش قیمت مصالح ساختمانی داشته‌ایم که متوسط افزایش قیمت نیز ۵۵ درصد بوده که می‌توان گفت این آمار تقریبا درست است.

رییس کانون سراسری انبوه‌سازان کشور خاطر نشان کرد: بیشترین تاثیر افزایش قیمت مصالح بر قیمت مسکن را افزایش قیمت فولاد داشته است.

    نظرات