نوسانات نرخ ارز بر قیمت سیمان، گچ و ماسه تاثیر ندارد

نوسانات نرخ ارز بر قیمت سیمان، گچ و ماسه تاثیر ندارد

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی، درباره نوسان قیمت مصالح ساختمانی طی ماه‌های اخیر گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی به علت تورم داخلی، نوسانات نرخ ارز و بالا‌رفتن قیمت تمام‌شده این کالاها در داخل کشور بوده‌ است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدجعفر منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به افزایش قیمت مصالح ساختمانی طی چند ماه اخیر گفت: نوسانات قیمت در بازار‌های داخلی به‌طور قطع بر روی مصالح ساختمانی تاثیر‌گذار است.

منتظری خاطرنشان کرد: اظهار‌نظر در مورد مصالح ساختمانی مفهوم کلی است، به این معنی که نوسان قیمت در کالاهایی نظیر سیمان، گچ، آهن، در و پنجره بسیار متغیر است، ولی آنچه که ما درباره‌ی قیمت آن اظهارنظر کنیم سیمان، گچ و ماسه است.

رییس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با بیان این‌که این سه کالا طی چند ماه اخیر در حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته‌است، تصریح کرد: ولی افزایش قیمت آهن‌آلات و نظایر آن بیش از این مقدار بوده است.

وی درباره واردات گچ، سیمان و ماسه خاطر نشان کرد: در این سه رقم کالا نه تنها واردات نداریم، بلکه بیش از هفت تا هشت درصد نیز صادرات داریم.

منتظری خاطر نشان کرد: در مورد سیمان ما نه تنها نیاز داخلی خودمان را تامین می‌کنیم بلکه تا ۱۵ درصد صادرات داریم و اگر بازار‌های جهانی را خوب شناسایی کنیم بیش از این رقم نیز می‌توانیم صادرات داشته باشیم.

وی با تاکید براین‌که در مورد آهن‌آلات ما هنوز واردات داریم، بیان کرد: واردات ما در حوزه‌ی مصالح ساختمانی بیشتر درباره کالاهای لوکس است. مثل سرامیک و یا ام.دی.اف که بعضی از متقاضیان کالاهای لوکس را به کالاهای ایرانی ترجیح می‌دهند.

او با بیان این‌که نرخ ارز بر روی قیمت مصالح ساختمانی تاثیر نگذاشته است، گفت: تهیه مواد اولیه با وجود تورم داخلی در بازار داخلی عمده‌ترین دلایل افزایش تغییرات قیمت در بازار مصالح ساختمانی است.

منتظری در پایان گفت: از ابتدای سال شاهد تدریجی قیمت مصالح ساختمانی بودیم ولی افزایش کالاهایی نظیر سیمان در یک ماه اخیر رخ داده است. گچ و ماسه نیز در سه ماه اخیر رشد قیمت را شاهد بوده است.

    نظرات